Facebook hozzászólás
853

KULINÁRIS ÖRÖMÖK

Így befolyásolja a jövő étkezési szokásait a koronavírus járvány

Az elkövetkező évek tíz étkezési, kulináris trendjeit gyűjtötte egybe a The Wall Street Journal. A jövőt persze nagyrészt a mostani világjárvány is komoly mértékben alakítja.

Csökkenő alkoholfogyasztás

Az alkoholfogyasztók egészségtudatosabb generációja fokozatosan Martinis, illetve az alacsonyabb alkohol tartalmú, illetve alkoholmentes italok felé fog fordulni. Gazdagabb lesz az aperitif kultúra, és a koktélok, a sörök és az alacsony ABV tartalmú borok kerülnek mindinkább előtérbe.

Megterítve. Fotó: pixabay.com
Megterítve. Fotó: pixabay.com

 

A családok gyakrabban fognak együtt főzni, együtt étkezni

A karantén sok család számára tette lehetővé, hogy esténként együtt étkezzenek, a gyerekek pedig együtt főzzenek szüleikkel. Amint a távmunka egyre elterjedtebb lesz, ez a kényszerből kialakult és begyakorolt rituálé is folytatódni fog, és egy egész generáció főzőtudományát fejleszti majd. Az America’s Test Kitchen médiavállalat beszámolója szerint az elmúlt hónapokban megduplázódott a gyerek szakácskönyvek eladása; már most is sokkal több, a fiatal szakácsokra összpontosító mű van készülőben.

A regionalizmus diadala

Az európai konyha csillaga is lassan leáldozóban van Amerikában, és egyre inkább teret nyernek a különféle régiók különleges főztjei és bátor ételkoncepciói. Csak néhány példa, ilyen az észak-amerikai Asheville-ben található Eagle-i Benne étterem, amely az afrikai hatásokat érvényesíti az appalachi konyhában; vagy ilyenek azok a pop-up vacsorák, amelyeket a New York-i Junzi Kitchen készített, ahol is Lucas Sin séf együtt dolgozik séftársaival a kínai diaszpóra ételeinek elkészítésében.

Több funkciójú éttermek

A COVID-korszak üzleti forgatókönyveit követve az éttermek új módszereket fognak találni közönségük kibővítésére, megtartására. A szimpla étkeztetésen túl főző tanfolyamokat, borkóstolókat fognak tartani,a szakácsok pedig egyfajta kurátor szerepet töltenek majd be az ismeretek átadásában.

A nulla hulladék

Egyre inkább mainstream viselkedés lesz az úgynevezett „nulla hulladék” mentalitás felvállalása, a fogyasztók biológiailag lebomló csomagolást akarnak már, otthon komposztálnak, és olyan élelmiszerboltoktól, mint például az Imperfect Foods-tól vásárolnak, ahol hangsúlyt fektetnek arra, hogy a termék csomagolása valóban környezetbarát legyen.  Az olyan szervezetek, mint a Zero Foodprint és a Rethink várhatóan gyors növekedésnek indulnak majd.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!