Notice: Undefined index: action in /home/eletforma/public_html/wp-content/themes/publisher-child/views/general/post/style-10.php on line 13
Facebook hozzászólás

9 dolog, amit még nem tudtál a parfümválasztásról

A magyar királyvíztől a biometrikus azonosítónkkal barátkozó parfümökig: Zólyomi Zsolt, Magyarország egyetlen parfümőre tanácsadásán járt a repülőtéren Szabó-Kulcsár Edina és Szabó András Csuti. Itt a remek alkalom, hogy tavaszra válts az illatokkal is!  

A világ első parfümje magyar volt

A világ első alkoholban oldott illatkoncentrátumát – amelyet egyébként máig után lehet keverni – hívják a magyar királyné vizének vagy csak egyszerűen magyar királyvíznek. Az 1300-as évek végén élt egy magyar királyné, Erzsébet, aki imádta a citrusos, könnyed illatokat. Ő készítette el ezt az illatkompozíciót, alkoholból és gyógynövényekből, majd testpermetként használta.

Zólyom Zsolt parfümőr, Kép: Heinemann
Zólyom Zsolt parfümőr, Kép: Heinemann

Tévút a kávé szagolgatása parfümválasztás közben

A kávé rendkívül erős, illatos molekulákból áll, ami egy pillantás alatt kiüti az orrunk szaglósejtjeit. Egyrészt a kávé előtti illatokat teljesen elfelejtjük, másrészt ezután mindenféle parfümöt illatosnak érzünk, ezért már nem tudunk objektíven ítélni az egyes illatokról. Ha több illatot is szeretnénk kipróbálni, akkor inkább tartsuk be a parfümpróba aranyszabályait.

A parfümpróba titka a türelem

Az igazi parfüm megtalálásához leginkább türelem és idő kell, ha például a reptéren várakozunk, akkor bőségesen van idő parfümválasztásra. Egyrészt a teszterpapíroknál is várni kell a szagolással legalább fél percig, amíg elpárolog az alkohol. Fontos az is, hogy a papírcsíkokat ne érintsük az orrunkhoz, mert rátapadhatnak az illatmolekulák. Ha így válogatjuk az illatokat, akkor 20-25 illatot is meg tudunk szagolni egyszerre, egymás után. Döntés előtt mindenképpen érdemes kivárni azt is, hogy a parfüm elsődleges, azaz fej illata után a bőrünkön megjelenjen a szív illat.

Szabó Kulcsár Edina és Szabó András (Csuti) keresgél azillatok között, Kép: Heinemann
Szabó Kulcsár Edina és Szabó András (Csuti) keresgél az illatok között, Kép: Heinemann

A parfümválasztás szempontjai

A parfümőr többféle szempontot vesz figyelembe, amikor valakinek egy illatot keres egy széles kínálatból. Egyrészt az adott személy ízlését, ez nagyrészt kitűnik az illatok próbálgatása során a metakommunikációból. Másrészt azt az alkalmat, amire az adott ügyfél a parfümöt keresi. Hiszen teljesen más ajánlható egy esti bulihoz, mint a munkába vagy sportoláshoz. Pont emiatt léteznek olyan márkák, amelyek ugyanannak az illatnak többféle verzióját is megjelentetik különböző funkciókra szabva. Az sem mindegy, hogy télen egy testesebb illatot keresünk vagy nyáron valami könnyedebb változatot.

5+1 alapdarab, ami elengedhetetlen idén tavasszal
Minden évszakban van egy közös pont: a reggeli készülődés, a tanácstalanság, hogy mit viseljünk? Ha jól bevált recept nincs is, tudatos vásárlással beszerezhetsz olyan tavaszi alapdarabokat, melyekkel könnyebben indulhat a napod! Íme, néhány tipp a Premier Outlet stílustanácsadóinktól!

Egy parfüm így válik veszélyes fegyverré

Minden embernek a saját illata egy biometrikus azonosító, azaz nem létezik két teljesen egyforma ember. A parfümőr pontosan azt figyeli, hogy a kiválasztott illat mennyire simul egybe az adott vásárló bőrének saját illatával, hiszen ez határozza meg, hogy a többi embernek mennyire fog tetszeni az az adott illat valakin. Ha jól választunk parfümöt, akkor az egy veszélyes fegyver is lehet, lehengerel, elrejt, elbújhatunk mögé, de befolyásolhatunk is másokat a döntéseikben.

Zárt világ a parfümőrök világa

A világon több ezer parfümmárka és változat létezik, de ezeknek nincs mindegyiknek saját parfümőrje. Körülbelül 300 szakember él a világon, aki elvégezte a versailles-i parfümőr iskolát, akik képesek illatokat összeállítani. Egyikük Zólyomi Zsolt, Magyarország egyetlen parfümőre, aki például már Eva Mendesnek is segített illatot választani.

A konyaktól a kóláig

A nagy designer márkák mellett léteznek olyan kis művészi, úgynevezett niche márkák is, amelyek sokkal bátrabban használják az összetevőket. Ezeket általában a tulajdonosok nem viszik be a hagyományos értelemben vett kiskereskedelembe, csak kiemelt helyeken lehet megvásárolni, például a reptéren is találhatunk ilyen kincseket. Erre jó példa Kilian Hennessy, aki a híres azonos nevű konyakot feltaláló család legifjabb sarja. Ő egy olyan művészi márka megalkotója, amely úgynevezett genderless illatokat gyárt, amelyeket nemtől függetlenül bárki használhat. 2018-ban mutatták be legújabb kollekcióját, melynek illatai valódi újdonságot és divatot teremtettek.

Szabó András (Csuti) és Szabó-Kluccsár Edina hallgatja Zólyom Zsolt parfümőr tanácsait, Kép: Heinemann
Szabó András (Csuti) és Szabó-Kluccsár Edina hallgatja Zólyom Zsolt parfümőr tanácsait, Kép: Heinemann

A parfüm tartóssága nem függ a töménységtől

A parfümök között a legkönnyedebb variánsok az „eau de toilette”-ek, amelyeket vízzel és alkohollal hígítottak, ennél már jóval intenzívebbek az „eau de parfum”-ök, és a legkoncentráltabb verziókra csak egyszerűen csak a „parfum” szót írják rá.

Hódító korall az év színvilága
A csend világa jellemzi az idei divatot – a sminktől a lakberendezési textíliáig. A szakértők folytatják a természetközelséget. Ezúttal a korallok árnyalatai hódítanak.

De egy parfüm tartóssága, azaz, hogy mennyi ideig érezhető a bőrünkön, nem a töménységtől függ, hanem a benne lévő illatmolekuláktól. Ha az eredeti illat sok olyan molekulát tartalmaz, amelyek jól tapadnak a bőrön, akkor a parfüm sokáig érezhető lesz függetlenül a kategóriájától.

Edina a virágos, gyümölcsös illatokat kedveli, míg Csutinak a stabilitást és erőt sugárzó illatok tetszenek jobban

A parfümtanácsadást a Liszt Ferenc Repülőtéren, a SkyCourtban, a Duty Free-ben rendezték, ahol naponta félezer parfüm lel gazdára. Találhatóak a választékban olyan különlegességek, mint például egyedi, csak reptéren kapható illatok, a 200 ml-es XXL kiszerelések, illatstickek, speciális csomagolású parfümök, vagy a most oly népszerű genderless és niche változatok. A beszélgetés alatt kiderült, hogy Edina és Csuti egyáltalán nem nyitott a karakteres, oud illatokra – mint például az agarfa – amely nagyon népszerű az arab uralkodók körében.

 

Edina főként a virágos, gyümölcsös illatokat kedveli, míg Csutinak a citrusos, fa alappal rendelkező változatok jönnek be leginkább, amelyek a férfiasságot és a stabilitást jelképezik. Szabó-Kulcsár Edina és Szabó András, Csuti parfümtanácsadásáról egy videó is készült, amelyet márciusban láthatunk a Budapest Airport közösségi csatornáin.

Facebook hozzászólás

Hozzászólás zárolva.

TEST ÉS LÉLEK

Gyors igenek és nemek

Nem a tükröt kell leszerelni a falról, hanem saját magadba kell nézned! Mit gondolsz, hogy fogsz kinézni a…

Nem Sándor és nem József, hanem Benedek hozza meg a meleget!

Hidegfront indította a hetet, mögötte a 22, 24 fokos hétvégét követően 15 fokot hűlt a levegő! Most még felhősebb…
1 / 1 474

PÁRKAPCSOLAT

Így add bele a szíved!

Bár a piros szín és a szív évszázadok, ha nem évezredek óta, a szerelem jelképe, párunk egy doboz szív alakú bonbon láttán bizony elgondolkodhat: hol marad mindebből a gesztus és a kreativitás? Vannak…
1 / 210

CSALÁD

Agresszívvá válhat-e a gyerekem, ha megtanulja megvédeni magát?

Üt, csíp, rúg, harap, sikít, kiabál - ki ne találkozott volna már olyan gyermekkel, akiből szabályosan előtör az agresszivitás a közösségben. Annak ellenére, hogy a…
1 / 136

Notice: Undefined index: action in /home/eletforma/public_html/wp-content/themes/publisher-child/views/general/post/style-10.php on line 532

Divat és szépség

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!