Nők, akik áttörtek az üvegplafonon
A középvezetői szintig viszonylag sok nő eljut kitartásának, képességeinek, hitének köszönhetően. Azonban létezik egy „üvegplafon”, amely a vállalati hierarchiában elakadt nők felett feszül, ami megakadályozza, hogy a csúcsvezetésbe kerüljenek. Vannak azonban olyan nők, akik áttörnek az „üvegplafonon”.
A többség úgy ítélte meg, hogy segítette karrierjét az, hogy nő, míg 18 százalékban egyértelmű hátránynak minősítették a nemüket. A hölgyek 18 százaléka élt is a neméből fakadó előnyökkel. 12 százalékuk beosztottjainál nem csak főnöki, de női eszköztárát is bevetette. Téves az a feltevés, hogy a nők a férfiakkal szeretnek inkább dolgozni, hiszen négyszer többen kedvelik a női kollégákat. 18 százalékuk szereti jobban a férfi, s csak 6 százalékuk a női főnököket.
A siker egyik fő mutatója a tartóssága. A vezetők 70 százaléka legalább 10 éve ugyanannál a vállalatnál dolgozik, de van olyan is aki már 43 éve. Legalább 10 éve első számú vezetőként irányítja a céget 69,7 százalékuk. 54,5 százalékuk már legalább 20 éve vezet céget. A kiadványban szereplő üzletasszonyok összesen kétszázmilliárd forint árbevételt produkáló céget irányítanak. Banki és pénzügyi területen több mint háromezermilliárd forintnyi eszközállomány felett rendelkeznek. A sikeres vezetők 70 százaléka büszkélkedhet azzal, hogy társaságának árbevétele a triplájánál is többel bővült. A válaszadók több mint fele létszámgyarapodásról is beszámolt.
A válaszolók 70 százalékának van férje, igaz 30 százalékuk már legalább egyszer elvált. A barátok 67 százaléknál nem változtak. A sikeres üzletasszony gondos anya, házi tündér is egyben. Nagy Beáta szociológus szerint a női karrierek legfőbb akadálya a nő többes teherviselése, vagyis a kereső tevékenységen túl a feleség, az anya szerepét is be kell tölteni, s a házi munkát is el kell végezni.
Az asszonyok többsége személyesen is gazdagodott. 12 százalékuk vagyona legalább ötvenszeresére nőtt. De sokan nem vették ki a nyereséget a vállalkozásból, hanem visszaforgatták, így személyes vagyonuk nem nőtt oly mértékben. A siker példaképek 88 százaléka a gyermekeit tartja a legfontosabbnak, rájuk költik a legtöbbet. Második helyen a személyes szükségletek állnak, 42 százalékuknál, míg a férjekre, barátokra csupán 15 százalékuk áldoz. A személyes szükségletek közül az utazásra (57%), a megjelenésre, ruhára (39%), szépségápolásra (24%), ékszerre (12%), valamint a lakásra (27%) és a kertre (15%) költenek szívesen. Viszont a szerencsejátékokra, költséges szórakozásra egyikük sem költ. A sikeres üzletemberek sokkal többet adnak magukra, mint hölgytársaik. A magyar üzletasszonyokra nem jellemző, hogy Armani kosztümökben járjanak, megelégszenek egy gyenge közepes szinttel. A hazai sikeres nők sajnálják erre a pénzt, hiszen egy nívós táska pl. 800 eurónál kezdődik.
Hozzászólás zárolva.