Facebook hozzászólás
704

Egészségükre!

A lockdown az angol szupermarketek pezsgőeladási adatain is nagyot javított

Minden eddiginél nagyobb forgalmat bonyolítottak le a nagy angliai szupermarket-láncok pezsgőből a karácsonyt és a szilvesztert megelőző időszakban. A kiugróan jó adatokra gyakorlatilag az egyetlen magyarázat, hogy a koronavírus járvány miatt zárva tartó szórakozóhelyek helyett az emberek idén a szigetországban is otthon kényszerültek ünnepelni.

Nem mondhatnánk, hogy különösebben meglepő adatok jelentek volna meg arról, mennyi pezsgő is fogyott az angol szupermarketekben a karácsonyt és az újévet megelőző időszakban.

Otthon pukkannak a palackok. Fotó: depositphotos.com
Otthon pukkannak a palackok. Fotó: depositphotos.com

Nagy-Britannia öt legnagyobb forgalmat lebonyolító szupermarketcsoportja közül három, a Sainsbury’s, a Morrison és az Aldi minden eddiginél nagyobb mennyiségben adott el ebből az elegáns italfajtából közvetlenül az ünnepeket megelőző időszakban – írja a Reuters.

A kiugróan jó forgalmi adatokra gyakorlatilag az egyetlen magyarázat, hogy a koronavírus járvány miatt zárva tartó szórakozóhelyek helyett az emberek arra kényszerültek, hogy otthonukban ünnepeljenek, így az alkoholfogyasztás is a négy fal közé szorult.

A Sainsbury ebben az időszakban a korábbi évek hasonló időszakához képest 52 százalékkal növelte meg pezsgőeladásait.

A Morrisons arról számolt be, hogy a cég pezsgőértékesítése 64 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest, míg az Aldi 4,5 millió üveg pezsgőt, habzóbort és proseccót adott el csak december folyamán.

A Nielsen piackutató szerint az Egyesült Királyságban a pezsgőértékesítés 18 százalékkal nőtt éves szinten a decemberig tartó négy hét alatt, míg a crémant habzó bor értékesítése 51 százalékkal nőtt ugyanezen időszak alatt.

A felmérések szerint a britek valamivel több, mint 310 millió fonttal többet költöttek alkoholra a szupermarketekben, mint a szórakozóhelyeken, kocsmákban, bárokban, éttermekben az utolsó negyedévben az előző év azonos időszakához képest

Mit isznak a magyarok?

A pezsgő még mindig erősen szezonális terméknek számít a magyar piacon, a fogyasztás elsősorban a karácsonyi és újévi időszakban ugrik meg igazán hazánkban.

Bár naprakész adatokkal nem rendelkezünk arról, hogy a mostani szigorító intézkedések miatt milyen mértékben esett vissza az italfogyasztás a szórakozóhelyeken és éttermekben idehaza, ám az általános tendenciákat figyelve, valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha azt állítjuk, hogy az év végi, általában is megugró bolti forgalom, most a részleges lockdown miatt, még inkább megnövekedett pezsgőkből, habzóborokból egyaránt.

Az utóbbi években fokozatos átalakuláson ment keresztül a magyarországi pezsgőpiac: az értékesítés majdnem fele ugyan még mindig az év utolsó két hónapjára koncentrálódik, de a fogyasztók négy-öt éve már egyre tudatosabban döntenek a magasabb árfekvésű, jó minőségű pezsgők mellett, amit a fokozatosan kibontakozó gasztronómiai forradalom következtében már nem csak alkalmi italként fogyasztanak.

A magyarok még mindig az édes pezsgőt preferálják, de a Törley Pincészetnél a hazai értékesítésen belül 60 százalék alá csökkent az édes pezsgők aránya.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

GASZTRO

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!