Facebook hozzászólás
600

VÍZINDEX

Egy hamburger elfogyasztásával 4000 liter vizet „rágunk meg”

Összeállt a Red Bull Basement University világdöntőjének a csapata, ahol hazánkat az IWI projektje, vagyis Guthy Máté és Popovics Kinga képviselik majd. Az idén online zajló, inkluzív ötletbörze a jövő innovátorait és gondolkodóit tereli egy mederbe, a legnagyobb fiatal koponyák gyűlnek össze decemberben, hogy megreformálják a diákéletet és pozitív hatást gyakoroljanak a világra.

A Red Bull Basement már harmadik éve hozza össze az egyetemi élet ifjú tehetségeit, akik projektjeikkel közvetetten világunk fejlesztését célozzák meg. A kezdeményezés célja összekötni, valamint csapatmunkával és közös ötleteléssel inspirálni a lehető legkülönbözőbb területek innovatív gondolkodóit. A népszerű energiaital hazai csapata több hónapon át kereste, hogy ki lehet méltó arra, hogy Magyarországot képviselje a nemzetközi workshopon. A választás Guthy Máté és Popovics Kinga csapatára, vagyis az IWI projektre esett.

Rájuk esett a választás. Fotó: Red Bull
Rájuk esett a választás. Fotó: Red Bull

A két fiatal a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatója, projektjük lényege, hogy minden termékre kerüljön egy vízindex, amely megmutatja, hogy hány liter víz szükséges ahhoz, hogy az adott termék elkészülhessen. Úgy, ahogy például egy elektronikai eszköznél jelzik, hogy melyik energiaosztályba sorolhatók. Kevesen tudják például, hogy egy hamburger elfogyasztása során közel 4000 liter vizet „rágunk meg” képletesen.
„Ez egy hosszú távú célt szolgáló projekt, de nem csak az egyetemisták figyelmét szeretnénk felhívni erre a problémára” – fejtette ki Popovics Kinga, aki Guthy Mátéval alapvetően az emberek szemléletformálásában hisz és az ötletük célja is az, hogy másképp gondolkodjon egy picit mindenki az elfogyasztott ételek kapcsán. A kreatív csapat munkáját segíti Fekets György informatikus és Posta Donát EQ formatervező is.

Az IWI szám első körben az élelmiszeripari cikkekre fókuszálna, de ha beválik a rendszer, kiterjesztenék több olyan iparágra is, ahol tetemes a vízfogyasztás.

Tomán Szabina zsüritag. Fotó: Red Bull
Tomán Szabina zsüritag. Fotó: Red Bull

 

„Nagyon örültem, hogy a környezettudatosság és a tudatosságra nevelés is fontos missziója a győztes projektben résztvevő egyetemistáknak. A cél, hogy egy olyan applikációt hozzanak létre, ami információt ad, de utána a döntés már a mi kezünkben van: vizet spórolunk, máshogy élünk, változtatunk a szokásainkon. Ez a csapat nem csak felismerte, hogy világméretű probléma a tiszta ivóvíz hiánya, igyekszik is tenni ellene úgy, hogy az a következő generációk életét is befolyásolhatja” – hangsúlyozta a Red Bull Basement magyarországi fordulójának zsűritagja, Tomán Szabina vállalkozó.

A világdöntő tétje nem kicsi, hiszen a győztesen kikerülő csapat a Red Bulltól stabil hátteret kap projektje megvalósításához.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Mi a német juhászkutya népszerűségének titka?

Nem lehet elvitatni, hogy az egyik legnépszerűbb fajta a német juhászkutya. Nemcsak munkakutyakánt lehet rá…

Stílusos női cipők a trendek tükrében

Ahogy az évszakok változnak, úgy változnak az irányzatok - ideértve a legújabb női cipőket - és a trendek is. A…
1 / 3 453

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

GASZTRO

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!