Facebook hozzászólás
314

Esőben még jobb a nyári

Még mindig sorok kígyóznak a gumiszervizek előtt. Ezekben a hetekben 3 millió autós cseréli vissza téli abroncsait a nyáriakra, közülük minden tízedik, azaz mintegy 300 000 autós pedig új abroncs szettet is vásárol. A most nyilvánosságra hozott adatok szrint a magyar autósok egy abroncs szettel akár 50-60 000 kilométert is megtesznek, szemben a nyugat-európai autósokkal, akik 20-25 000 kilométer után már új abroncsokat szereltetnek gépjárművükre. Az egyre kiszámíthatatlanabbá váló időjárási körülmények, és a hirtelen esők miatt sem mindegy, hogy milyen minőségű és funkcionális képességekkel rendelkező abroncsot választunk.

Nyári abroncs, Kép: Bridgestone
Nyári abroncs, Kép: Bridgestone

Megéri mielőbb nyári abroncsokra váltani

A Bridgestone saját statisztikái szerint a magyar autóvezetők mintegy 23-25%-a még mindig téli abroncsokkal közlekedik. A lágyabb keverékből gyártott téli gumi rosszul tűri a tavaszi-nyári időszakot, a felgyorsuló kopás miatt akár 1-2 szezont is „lefaragunk” az élettartamukból. Autónk e mellett akár 10%-kal is többet fogyaszthat, féktávolsága pedig – 100 km/órás sebességről lefékezve – akár 8-10 méterrel is hosszabb lehet, mint egy jó minőségű nyári abroncs 36 méteres fékútja. Ilyenkor érdemes tehát mielőbb visszaszereltetni a nyári abroncsokat, ha pedig azok profilmélysége 2-3 mm alá futott, akkor új nyári abroncsot vásárolni.

Májusi eső aranyat ér. De nem a közlekedésben!

A gumis cég 25 000 autós megkérdezésével készített felmérést az autósok nyári abroncsokkal kapcsolatos elvárásairól. A felmérésből kiderült, hogy az autójukat naponta használó autósok 43%-a a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a nyári gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának, különösen a tavaszi évszakokra jellemző esős időszakokban.

Amit a férfiak jobban törnek, mint a nők
Tényleg nem tudnak vezetni a nők? A Europcar mini-kutatásából kiderül, hogy ez a vélekedés kezd lassan megváltozni. Kiss Norbi, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző segítségével összeállítottunk néhány hasznos tanácsot a női sofőröknek, hogy még inkább rá tudjanak cáfolni a vezetési tudásukról kialakult közhelyekre.

A kutatás rávilágított arra, hogy az autóvezetők vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a lassú járművek és a mezőgazdasági gépek, traktorok és az úgynevezett „szellemsofőrök” kikerülését tekintik a legkockázatosabbnak. Ettől eltérően, a városi forgalomban a váratlan közlekedési helyzetek, a hirtelen lelépő gyalogosok és gyermekek, vagy a váratlanul kikanyarodó kerékpárosok kikerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak.

– Az egyre gyakoribbá váló tavaszi és nyári özönvízszerű esők, és az egyre kiszámíthatatlanabb időjárás miatt szemléletváltás zajlik az autóstársadalomban, hiszen az abroncsok közlekedésbiztonságban játszott funkciói immár fontosabbak az autósoknak, mint az ár (23%), vagy az üzemanyag-hatékonyságban (8%) játszott szerepük – mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. értékesítési vezetője. – 10-ből 4 autóvezető éppen ezért esőben és vizes úton, a kanyarokban való jó irányíthatóságot és a rövid féktávolságot tartja az abroncsok két legfontosabb tulajdonságának – tette hozzá a szakember.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!