Facebook hozzászólás
236

Kiderült, így veszünk mi autópálya-matricát

Jóllehet még mindig a benzinkúti vásárlás a legnépszerűbb módja az autópálya-matricák beszerzésének, a kényelmi szempontok úgy, mint az egyszerűség és a gyorsaság miatt ma már jelentős az a vásárlói kör, ami az elektronikus eszközökön és okostelefonján veszi meg a matricáját.

M5-ös autópálya télen, Kép: wikimedia
Kép: wikimedia

Jóllehet a benzinkút az útdíjak beszerzésének leginkább preferált helyszíne, mégis egyre többen fordulnak az alternatív fizetési megoldások felé. A kényelem, a könnyű kezelhetőség és a gyors ügyintézés lehetősége miatt hamarosan egyre nagyobb hangsúly helyeződhet az elektronikus fizetési módozatok, így a mobiltelefonon történő vásárlásra is – derül ki a Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil valamint az NRC közös kutatásának eredményeiből.

A megszokás az úr

Az autós matricavásárlók 71 százaléka még mindig az út menti benzinkutakon szerzi be a fizetős útszakaszokra az úthasználati jogosultságot. A döntés mögött meghúzódó elsődleges ok nem más, mint a megszokás, ami azt jelenti, hogy a berögződések a magyar emberek legfőbb vezetői a vásárlásaik során.

Okos telefon, Kép: pixabay
Kép: pixabay

Egyre kíváncsibbak vagyunk

Azzal már úgy tűnik, mindenki tisztában van, hogy más módjai is léteznek a jogosultság megvásárlásának, az autóval rendelkező matricavásárlók 29 százaléka ugyanis rendszeresen valamilyen elektronikus fizetési mód igénybevételével rendezi az ilyen típusú vásárlásait. A vizsgált alcsoport majd 20 százaléka próbálta már az okostelefonnal a   matricavásárlást, azonban a válaszadók mindössze egytizede használja rendszeresen ezt a fizetési alternatívát.

Az utolsó pillanatban vásárolunk

A felmérés arra is kitért, hogy melyek a leggyakrabban vásárolt matrica típusok. A válaszok tükrében elmondható, hogy az autóval rendelkező matricavásárlók nem terveznek hosszú távra, hiszen a legtöbben a tíznapos országos matricát választják utazásaikhoz (67%). Ez az arány a benzinkúton vásárlók esetében magasabb, majd háromnegyedük dönt rendszeresen emellett az opció mellett, de az elektronikus fizetési módozatokat igénybe vevők 55%-a is hasonlóképp cselekszik.

Az elektronikus úton vásárlókra inkább jellemző, hogy éves megyei matricát vesznek, mint a benzinkúton vásárlókra. A legkisebb érdeklődés mindenütt a havi országos matricák iránt mutatkozik.

A kutatásból ezzel együtt az is kiderül, hogy a vizsgált alcsoport többsége (43%) percekkel az utazás előtt veszi meg az autópálya-matricát, a gyakoriságot tekintve ezt követi az év eleji vásárlás, amely az elektronikus úton vásárlók körében a legnépszerűbb (36%).

Ne csak a sítalpakat tedd be a kocsiba!
Sokan keresik fel mostanában a szomszédos sípályákat. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy érdemes a kocsit is átnézni, felkészíteni az útra. Az alapvető dolog, hogy az autó papírjai rendben legyenek. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy bárkivel történhet külföldön baleset – figyelmeztet Szabados József, a Box-Color autó-kárrendezési cég ügyvezető igazgatója.

Nem éri meg a büntetés

Bár sokan az utolsó pillanatig várnak a matricavásárlással, érdemes észben tartani, hogy már a pályára lépés időpontjában rendelkeznünk kell érvényes matricával, annak utólagos pótlására nincs lehetőség. Amellett, hogy ez kényelmes lehetőséget jelent az új matrica beszerzésére, az applikáció valamint az oldal használatának előnye, hogy a matrica a vásárlás pillanatától érvényes, köszönhetően annak, hogy az OTP Mobil a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos viszonteladója, ráadásul az érvényesség ellenőrzése nem igényel külön utánajárást, hiszen az alkalmazásban folyamatosan nyomon követhető, így segítve a felhasználókat abban, hogy elkerüljék az egyébként sokezer forintos pénzbírságot.

Leginkább férfiak választják a mobilos applikációt

Míg a benzinkutas vásárlásoknál kiegyenlített a nemek közötti megoszlás, addig az alternatív megoldásokat jellemzően férfiak veszik igénybe. A válaszadók életkorát vizsgálva ugyanis az tapasztalható, hogy a fiatal (18-39), felsőfokú képzettséggel rendelkező budapesti férfiak érdeklődnek leginkább az elektronikus fizetés lehetősége iránt, de ez a tendencia a jövőben változhat, és a potenciális vásárlók köre bővülhet az idősebb generáció tagjaival is.

 

 

 

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!