Facebook hozzászólás
412

Mekkora üzlet az ingatlanozás?

A válság elmúltával újra évi kb. 150 ezer ingatlan cserél gazdát a hazai piacon, nem túlzás tehát összességében több ezermilliárdos piacról beszélni. Ráadásul a fellendülés, így a bővülés vége még nem látszik: csak tavaly 15%-kal, idén akár újabb egytizedével nőnek a lakásárak. A növekvő tortából a tulajdonosokon kívül a beruházók hasítanak ki nagyobb részt, de a közvetítők is részesednek belőle. Számítások szerint ma jobban megéri ingatlanirodát nyitni, mint lakásba fektetni a pénzt.

Ma jellemzően más iparágakban érdekelt vállalkozók, ügyvédi irodák, építőipari vállalkozások, értékbecslők vágnak bele a közvetítői szakmába, így bővítve a portfóliójukat, szolgáltatásaikat – ismerteti tapasztalatait dr. Szabó Márta, az OTP Ingatlanpont üzlet- és hálózatfejlesztésért felelős vezetője. Ők azok – magyarázza a szakember –, akik széles kapcsolati hálóval, vállalkozói szellemmel és anyagi tartalékkal is rendelkeznek ehhez.

Emeletes házak, Kép: pexels
Kép: pexels

Aki ma magánemberként az ingatlanpiaci fellendülés hasznát le akarja fölözni, az általában lakásba fekteti a tőkéjét. Érdemes megfontolni azonban, hogy egy húszmilliós lakás árából akár két-három ingatlaniroda is nyitható, amivel a kezdeti befektetés már az üzletileg rövid távnak számító egy éven belül is profitot tud termelni. Ugyanakkor ez nem egy passzív jövedelemtermelő tevékenység. Az ingatlanközvetítés megköveteli, hogy napi szinten megdolgozzon az ember a haszonért, ellentétben a klasszikus befektetési formákkal. De a jelenlegi hozamok mellett jóval nagyobb mértékű nyereség is érhető el, mondja dr. Szabó Márta.

A tapasztalat azt mutatja, hogy egy iroda nyitásához 3-6 millió forint egyszeri befektetésre van szükség, és 10-12 üzletkötőre. A kezdeti költségek legnagyobb részét az irodahelyiség bérlése és felszerelése teszi ki. A döntéstől számítva 1-2 hónapon belül a nulláról beindítható egy vállalkozás a szakember tapasztalatai szerint.

Dr. Szabó Márta szerint az sem mindegy, milyen szakmai háttérrel, támogatással vág bele valaki az üzletbe: a hálózatos háttér kimutatható előnyt jelent a piacon. A bizalom is eleve nagyobb az ügyfelek és a munkatársak részéről egy ismert márka, egy stabil piaci szereplő felé. Az új partnerek általában kész adatbázishoz, képzési rendszerhez, szervezett oktatáshoz jutnak – mondta el az OTP Ingatlanpont szakembere, aki hozzátette: a közvéleményben élő kép dacára ez egy komoly szakma, sőt hivatás: pszichológia, marketing, empátia, piacismeret egyaránt szükséges hozzá.

Népszerűek a hazai borvidékek
Szüretkor igencsak népszerűek a hazai borvidékek ingatlanjai. Számos az eladó hobbitelek és pince, egyes borvidékeken duplájára emelkedtek az árak az elmúlt években. A kereslet is élénkül irántuk, noha a szigorúbb szabályok miatt e vidékeken nehezebb építkezni – derül ki OTP Ingatlanpont országos körképéből. Az alacsonyabb árkategóriában keresgélők száma a legmagasabb, ám egyre kevesebb az olcsó ingatlan a piacon.

 

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!