Facebook hozzászólás
524

Több van a csillag mögött

Bárhová megyünk a világban, a jól ismert zöld üveg, a piros csillag és a mosolygós „e” betű régi barátként kacsint ránk. Mindannyian tudjuk, hogy mire gondoljunk, ha azt halljuk, Heineken, de vajon mennyien vagyunk tisztában azzal, hogy mi van az üvegbe zárva?

Heineken Sörgyár, Kép: staticflickr
Heineken Sörgyár, Kép: staticflickr

Annak ellenére, hogy naponta 25 millió Heinekennel koccintunk világszerte, mégsem tudunk sok mindent a népszerű sörről. Éppen ezért a cég szeretné megismertetni a nedű történetét.

„A Heineken tradíció egyik legfontosabb eleme a mesteri munka iránti elkötelezettség, a magas szintű szaktudás. Már 1889-ben felismerték minőségét, amiért a híres párizsi világkiállításon, a Heineken címkében napjainkban is látható, Grand Prix Paris kitüntetéssel jutalmazták. A Heineken cég számára előírás a kizárólag természetes alapanyagok, a tiszta maláta, a válogatott komló, a tiszta, adalékanyagok nélküli víz felhasználásától az előírt főzési és szűrési idők pontos és körültekintő betartása. A márka azonban nemcsak minőségéről vált ismertté, hanem a könnyen iható jellegéről, és arról a Heineken számára kizárólagos felhasználási joggal bíró „A” sörélesztőről, amely még a mai napig is az egyik legfontosabb alkotóeleme a Heineken sörnek. Ezt a speciális összetevőt Dr. Elion, a Louis Pasteur professzor iskolájában végzett tudós fedezte fel 1886-ban. A Heineken sör lényegében utánozhatatlan lett, mivel az „A” sörélesztő-kultúra féltve őrzött titok. Ez az alapanyag indítja el az erjedési folyamatot, s meghatározza a Heineken sör jellemző ízét, zamatát és színét.

Két pohár Heineken pilseni, Kép: wikimedia
Kép: wikimedia

A Heineken-emblémában olvasható „e” betűk az erő és az egység kifejezői, a piros csillag motívum pedig a középkorból ered. A csillag sarkai a levegőt, a tüzet, a földet és a vizet, továbbá egy mágikus ötödik elemet, a főzet minőségét jelképezik. A zöld szín a sör és alkotóelemeinek természetes eredetére utal, és életerőt sugároz.

A Heineken NV bár kiváló márkát épít, a cég legismertebb nemzetközi márkája a Heineken, a vállalat több mint 200 nemzetközi, regionális és helyi sörspecialitást állít elő és forgalmaz. A Heineken NV legnépszerűbb söre természetesen a Heineken, az, mely az alapító nevét viseli.(Forrás: wikipedia)”

A Heineken soproni sörgyára 2004 óta gyártja ezt a nedűt, amit a magyar piac mellett 6 országba exportálnak.

Itt az új soproni
Elsőként jelent meg Ale sörrel a hazai piacon a Soproni. A szűretlen, kellemes, fűszeres, könnyű nedűvel az ország száz vendéglátó helyén és a különböző fesztiválokon találkozhatunk. Érdemes megkóstolni, de nemcsak ma!

– A fogyasztói visszajelzések alapján elmondhatjuk, hogy az emberek érdeklődnek a márkák háttere, története iránt. Ezért arra gondoltunk, hogy idén betekintést engedünk a kulisszák mögé. Ez a sör 143 éve indult el világhódító útjára, büszkék vagyunk arra, hogy ennyi év alatt egy innovatív világmárka lett, ugyanakkor meg tudta őrizni eredeti karakterét úgy, ahogy Gerard Heineken azt megálmodta – mondta Gőcze Csilla, a Heineken márkamenedzsere.

 

 

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

KUL-TOUR

1 / 158

GASZTRO

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!