Facebook hozzászólás
339

Újra forognak az angyalok és a lovacskák

Ismét üzemel az egykori vurstli híres falovas körhintája. Az Állatkert kezelésébe 2014-ben került patinás játék az elmúlt szezon vége óta jelentős felújításon esett át: rendbe hozták a forgópódium figuráit, így a falovakat, a gondolákat, a kishajókat és az angyalos-tükrös hintókat, valamint korszerűsítették a körhinta hajtásrendszerét is.

A patinás játék sokaknak még a megszüntetett Vidámparkból lehetett ismerős, de az 1950-ben létrehozott Vidámpark maga is örökölte a körhintát az egykori vurstliból. A játéküzem a Vidámpark megszüntetése után, 2014-ben került az Állatkert kezelésébe.

Műemlék körhinta Budapesten, Kép: wikimedia
Kép: wikimedia

A körhinta egészen őszig minden hétvégén, illetve munkaszüneti napon várja a látogatókat, délelőtt 10-tól délután 6 óráig. Sőt, a nyári hónapokban várhatóan hétköznaponként is üzemelni fog. A körhinta nem az Állatkertből, hanem az Állatkerti körútról, vagyis az „utca felől” közelíthető meg, és egy szerény belépti díj ellenében bárki felülhet rá.

A szezon kezdetére az Állatkert jelentős felújításokat hajtott végre a körhintán. Rendbe hozták ugyanis a körhinta forgófedélzetének figuráit, köztük a huszonkét faragott falovat, a két angyalos-tükrös hintót, a két kishajót és a két forgó gondolát, valamint a pódium közepén álló baldachinos építményt is. Kijavították a figurák sérüléseit és felületi hibáit, és valamennyit újra is festették. A hintók és a baldachin új aranyozást is kapott. A forgófedélzet figuráinak és játékelemeinek rendbehozatala mellett a körhinta hajtásrendszerét is korszerűsítették. A felújítások összesen 3,9 millió forintba kerültek, amelyből 2,9 millió forintnyi a körhinta tavalyi bevételéből származott.

Téged is vár Bejgli!
Tombol a bébibum zsiráféknál, Bejgli, a sörényes hangyászsün egyre önállóbb, a két új, ifjú jegesmedve pedig hatalmas hasasokat ugrik a medencéjükbe. És ez csak pár példa arra, milyen fantasztikus élet zajlik a Fővárosi Állat- és Növénykertben!

A régi körhinta az egykori vurstli egyetlen, többé-kevésbé eredeti állapotban megmaradt játéküzeme. Az építés ideje körül van némi bizonytalanság, de a fennmaradt dokumentumok szerint 1906 óta üzemel. Építtetője és első üzemeltetője egy Scheffner nevű körhintás vállalkozó volt, ezért szokták a játékot időnként Scheffner-féle körhintának is nevezni. A vurstli államosítása után a körhintát az 1950-ben létrehozott Vidámpark örökölte. A háború előtti vurstli egyéb látványosságai, így a Jancsi-aréna, a Feszty-körkép, a Klupáti-féle körhinta, a Pöltl-féle céllövölde, a plasztikon és a Fortuna mozgó mára mind eltűntek: a Feszty-körkép máshová került, a többi létesítmény egy része a háborúban ment tönkre, más részüket pedig egy-két évtizeddel azután bontották le, hogy a Vidámparkhoz kerültek.

 

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Mi a német juhászkutya népszerűségének titka?

Nem lehet elvitatni, hogy az egyik legnépszerűbb fajta a német juhászkutya. Nemcsak munkakutyakánt lehet rá…

Stílusos női cipők a trendek tükrében

Ahogy az évszakok változnak, úgy változnak az irányzatok - ideértve a legújabb női cipőket - és a trendek is. A…
1 / 3 453

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!