Facebook hozzászólás
667

Egy idegenvezető feljegyzései

Burma elvarázsolt világa-második rész

Folytatódik Földváry Eszter idegenvezető kalandos útja Burmában. Egy amerikai utazási iroda munkatársaként jómódú, amerikai turistákat kísér a világban, eddig huszonötször utazta körbe a Földet. Eszter szabadidejében a fotóit rendezgeti és feljegyzéseket készít emlékeiből, amelyek közül néhányat a következő hetekben vendégszerzőként az Életforma olvasóival is megoszt.

A sárga, homokos vidék után egy egészen más világba érkeztünk az Inle-tónál. Ez Mianmar második legnagyobb tava, nyolcszáz méter magasan fekszik és csodás hegyek veszik körül. A szállásunk felé haladva útközben az egyik leghíresebb kolostort látogattuk meg, Nga Phe Kyaung avagy más néven az Ugró Macskák kolostorát. Ez a kétszáz éves épület tele van különböző korokban készült Buddha szobrokkal, különleges, lehelet finom csipke díszítésekkel, gyöngyökkel kirakott, aranyozott oltárokkal. Miután a legendák szerint sok macska volt a kolostorban, a szerzetesek betanították őket karikán átugrani. Így ragadt a kolostoron ez a vicces név. Mi már csak alvó, lustán nyújtózkodó cirmosokkal találkoztunk. Az épület cölöpökön áll a vízben, mint a velencei paloták, csak itt teakfából készült az egész épület.

Burma úszókertek
Úszókertek a tavon. ( Fotó: Földváry Eszter)

Irány a tó!

Innen vízre szálltunk és elindultunk felfedezni az egyre érdekesebb világot. Az emberek errefelé hagyományos, hosszú csónakokon közlekednek. Ezekben a motorral felszerelt ladikokban egy sorban ülnek az utasok, maximum hatan férnek el kényelmesen, leghátul foglal helyet a kormányos. Romantikus élmény volt az utazás. Elővettük az esernyőnket, mert hol erősen sütött a nap, hol esőt kaptunk a nyakunkba. Közben meg-megálltunk közelebbről megnézni a vízen álló házakat, ahol láthattuk, hogyan folyik a mindennapi élet. Ki zöldséget pucolt, ki mosott, ki épp longyját magára húzva mosakodott.

Egyszer csak hullámokon ringó kerteket vettünk észre a távolban. Nem értettük ezt a jelenséget. Talán délibáb játszik velünk? Kiderült, hogy a vízen kerteket építenek kiszárított vízi növényekből, földből és ezeket bambuszkeretekbe teszik és bambuszkarókkal rögzítik a sekély tó talajához. Ezek főleg paradicsom ültetvények, ez az egyik legnagyobb paradicsom termelő vidék az országban, de termelnek itt más zöldséget is. A paradicsomot csónakokról gondozzák. Láttuk, ahogy besiklanak a szigetek közé és a szalma kalapos kertészek karózzák a növényeket. Hihetetlen látvány volt. Kevés ilyen csoda létezik a világban, a legismertebbek közülük a Titicaca-tavon lévő úszó szigetek, amelyeken még laknak is.

Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Mi a német juhászkutya népszerűségének titka?

Nem lehet elvitatni, hogy az egyik legnépszerűbb fajta a német juhászkutya. Nemcsak munkakutyakánt lehet rá…

Stílusos női cipők a trendek tükrében

Ahogy az évszakok változnak, úgy változnak az irányzatok - ideértve a legújabb női cipőket - és a trendek is. A…
1 / 3 453

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!