Facebook hozzászólás
389

Édes hírek Kölnből

Gabonafélék és különböző gyümölcsök voltak a sztárok az édesipar nagy találkozóján. Idén 1647 kiállító és majd 38 ezer érdeklődő vett részt Kölnben, az 1971 óta megrendezett ISM-en. Mint kiderült, egyre fontosabb elvárás a gyártókkal szemben az egészségtudatosság és hódítanak a praktikus kiszerelések.

73 ország kiállítói jelentek meg idén az 1922-ben alapított Koelnmesse összesen 110 ezer négyzetméternyi területén, hogy az ISM édesipari szakkiállításon bemutassák termékeiket. Kakaó, csokoládé, csokoládés termékek, kekszek, snackek, cukrászati termékek, jégkrémek mind-mind megtalálhatóak voltak a kiállításon.

Még várat magára a forradalom…
Rövidesen megjelenik Magyarország legnívósabb gasztronómiai kalauza, mely idei újításként nemcsak az éttermeket, de a cukrászdákat is listázza. A Volkswagen-Dining Guide Étteremkalauz 2018-as kiadványába 100 cuki meglátogatása után végül 65 hely került be.

Fontos a külcsín

– A minőség mindig divatos, és reméljük nem is megy ki a divatból soha – foglalta össze az alapanyagkínálattal kapcsolatos tapasztalatait Szamos Marcipán Kft. kereskedelmi és stratégiai igazgatója, Kelényi Kolos. – Ugyanakkor a gyártók figyelme az idei kiállításon szerzett tapasztalataink szerint a csomagolás irányába mozdult el. Több kreativitást láthattunk csomagolásban és kiszerelésben, mint termékfejlesztésben. – A csomagolásnál a látvány és a fogyasztók figyelmének felkeltése mellett gazdálkodási és környezetvédelmi szempontok is szerepet játszanak. Cél, hogy újrahasznosított, vagy kisebb környezeti terhelésű anyagokkal dolgozzanak a gyártók.

Harcipan szelet, Kép: Szamos Marcipán
Kép: Szamos Marcipán

Történet a falat mögött

Megszokhattuk, hogy a csokoládé tisztaságát, kakaótartalmát már termékelőnyként tüntetik fel a gyártók, de a trend az, hogy egyéb beltartalmat is közöljenek a vevőknek. Legyen szó barackról, mazsoláról, mézről, fűszerekről vagy gabonákról. Egyre több termék kap egyedi tulajdonnevet, vagy más megkülönböztető jelzőt a kommunikációban.

– Egy-egy összetevő származása, gyümölcsök esetén a szelektálási eljárás, vagy akár éghajlati, évjárati jellemzők egyre hangsúlyosabbak a minőség igazolásaként – magyarázza Kelényi Kolos.

Célirányos nassolás

Látható fejlődésnek indult az úgynevezett funkcionális élelmiszerek kategóriájának fejlődése az édességek piacán.

Bécsi kávé
– A kávé nem olyan dolog, amit csak úgy megiszunk, hanem olyasmi, ami összetart bennünket – mondta egyszer Luigi Lavazza úr. Hát még a kávé és a csokoládé együtt. Ez a két finomság talán sosem egészíti ki egymást annyira harmonikusan, mint Valentin-napon.

Sportszeletek, kiránduláshoz kínált energia szeletek, instant uzsonnák, éhségcsökkentő harapnivalók voltak idén a legnépszerűbbek a kiállításon. 533 új terméket mutattak be idén a kiállítók. Ezek egyikeként a Szamos is bemutatta a Harcipán márkanevű új energiaszeletét, és annak karácsonyi kiszerelésű változatát. Ma már nemcsak a táplálékkiegészítő márkák kiváltsága, hogy csökkentett cukortartalommal, vagy proteintartalommal vértezzék fel termékeiket, a hagyományos édességek piacán is tetten érhető ez a változás.

Csokis lakókocsi, Kép: Szamos Marcipán
Csokis lakókocsi, Kép: Szamos Marcipán

– A jobb emésztés, a jobb közérzet, vonalaink megőrzése, teljesítőképességünk fenntartása olyan ígéretek, amelyek valódi terméktulajdonságokkal párosíthatók, miközben az élvezetről sem kell lemondani – magyarázza Kelényi Kolos.

Forró csokoládé
Víz és csokoládé, ez a kulcs a téli élvezetekhez. Egy forró csoki mindig jó kedvre derít, megvígasztal, energiával tölt fel, na és persze fel is melegít. Miért tagadnád meg magadtól?

A Szamos Marcipán immár egy évtizede rendszeresen figyelemmel kíséri a szakma alakulását a kölni kiállításon való részvétellel, partnerkapcsolatain keresztül. Idén azonban már saját standdal vett részt az ISM-en. Nyarat idéző dekorációval, trendi retro lakókocsikkal teremtettek kellemes hangulatot.

– A nyugat-európai kultúrkörben, és általában is az ügyfeleink, partnereink között az élmények meghatározó forrása az utazás. Számos céges partnerünk fanatikus lakókocsizó, körükben is jó hívószó volt a lakókocsi – árulta el a szakember.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Mi a német juhászkutya népszerűségének titka?

Nem lehet elvitatni, hogy az egyik legnépszerűbb fajta a német juhászkutya. Nemcsak munkakutyakánt lehet rá…

Stílusos női cipők a trendek tükrében

Ahogy az évszakok változnak, úgy változnak az irányzatok - ideértve a legújabb női cipőket - és a trendek is. A…
1 / 3 453

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

GASZTRO

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!