Facebook hozzászólás
289

Erre kíváncsiak a lakásvásárlók!

Legyen feltüntetve az ár, az állapot, a szobaszám, a fűtési mód: ezek a legfontosabb elvárások, az online ingatlanhirdetésekkel kapcsolatban – derül ki az egyik legnagyobb pénzintézet felméréséből. Az ingatlanirodához fordulók alaposabb tájékoztatást, nagyobb lakáskínálatot, személyes ügyintézést várnak, illetve segítséget a papírmunkában. Végül pedig nem is azt az ingatlant veszik meg, ami miatt a közvetítőhöz fordultak.

Modern lakás, Kép: pixabay
Kép: pixabay

A kutatás adatai szerint az eladási ár mellett az az ingatlan állapotát (65%), a szobák számát (62%), a fűtés típusát (57%) szeretné mindenképpen megismerni az ingatlanpiaci vásárlók többsége. Ugyancsak fontos igénynek mutatkozik, hogy minél több fotót (47%) és alaprajzot (46%) is láthasson a hirdetések mellett. A válaszadók mintegy harmadának fontos még a komfortfokozat, az építés éve, a telekméret, a pontos helymegjelölés. A többi paramétert – mint például hogy banki ingatlanról van-e szó, vagy a teraszról, a parkolási lehetőségről, a panorámáról szóló információkat – legfeljebb minden negyedik eladó-vásárló tartja elengedhetetlennek a hirdetésekben.

Az ingatlanirodához fordulók mintegy fele számít rá, hogy a közvetítők segítenek elkerülni a lakásvásárlás adminisztratív buktatóit, illetve az igényeket felmérve előre szelektált lakásokból válogathat. Hozzávetőlegesen ugyanennyien, az ügyfelek 48 százaléka véli, hogy olyan ingatlant is talál az irodai kínálatban, amit máshol nem hirdetnek meg.

A felmérésről…
A kutatást az OTP Ingatlanpont felkérésére azt NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készítette. A felmérést a 25-69 éves internetezők körében, 1000 ember megkérdezésével, online adatfelvétellel, 2015 júniusában végezték.

– Az ügyfeleink kb. négyötöde végül nem is azt a lakást veszi meg, ami miatt hozzánk fordult – ismerteti tapasztalatait és a kutatás számait dr. Szabó Márta, az OTP Ingatlanpont üzlet- és hálózatfejlesztési vezetője.

Na, ezért költözünk mi!
Kit mi visz rá arra, hogy elköltözzön? Ezt vizsgálta az egyik legnagyobb pénzintézet az egyik marketingkutató céggel Magyarországon. Az felmérésből egyebek közt kiderül, hogy az addigi otthonnal való elégedetlenség az egyik legfontosabb oka annak, hogy szedjük a sátorfánkat.

 

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!