Facebook hozzászólás
247

Posztold ki, amit a facebookról megfőztél!

Döbbenetes adatokat közöl egy legutóbbi felmérés az érkezési kultúra átalakulásáról, mely szerint az étel státuszszimbólummá, míg maga az étkezés a szükséges napi rutinból egyre inkább versenysporttá vált. Az internethasználók fele már a közösségi médiumok segítségével főz.

 

Az internetet használó felnőttek 49%-a főzött már közösségi felületről, 40%-uk pedig készített ételt weboldalról, applikációból vagy blogokból vett recept alapján. A Hartman Group felmérése szerint a felnőttek 46%-a már rendszeresen online felületről főz, tehát ki sem nyomtatja az interneten fellelt recepteket.

Az étel mára a státusz jelzője lett – Kép: Pixabay

A magyar netezők körében is hasonló a tendencia. A receptoldalt használók harmada már mobilkészülékekről érkezik, míg egy évvel ezelőtt ez az arány 10% alatt volt. Természetesen használatban vannak még a „régi források” is, de az új technológiák feltörekvőben vannak idehaza is – állítja a receptneked.hu.

A közösségi média és az internet az étkezési kultúránkat is teljesen felforgatja. Egy friss felmérés kimutatta, hogy a 18–24 év közöttiek 54 százaléka lefotózza, amit éppen eszik, míg 39 százalékuk ki is posztolja, így például percenként akár 90 új ételt ábrázoló fotót töltenek fel az Instagramra. Ezt segítik az ételmegosztó alkalmazások, mint a Burpple, Foodspotting és a Snapdish.

„A múltban a nemzetiségi hagyományokat és a családi tradíciókat követtük egy étel elkészítésénél, és az elkészült ételeinket egy asztalt körbeülve fogyasztottuk el. Ezzel ellentétben ma a közösségi média új ízeket, hagyományokat és lehetőségeket hoz, az élelmiszerek receptje több csatornán jut el hozzánk, beleértve az éttermeket és az online csatornákat is” – nyilatkozta Blaine Becker, a felmérés vezetője.

Az étkezések ugyanakkor egyre magányosabb alkalmakká válnak. Az Egyesült Államokban a felnőtt népesség csaknem fele étkezik egyedül rendszeresen. A már említett tanulmány kimutatta, hogy a társaság hiánya miatt a közösségi oldalak használata egyre inkább beszivárog az étkezőasztalra, hiszen az amerikaiak közel egyharmada használja azokat, miközben étkezik, és ugyanez az adat 47% az Y generáció tagjai körében.

Sztori egy fehér tányéron
Egy étel sokkal több lehet annál, mint egy szükséglet rutinszerű kielégítésének eszköze. A gondosan megkomponált tányér átadhat érzést, teremthet harmóniát, sőt, akár elmesélhet egy történetet.

Recepteket és technikákat tanulunk TV-műsorokból, weboldalakról, blogokból és online videókból, és elfogadottá vált, hogy számítógépek, telefonok és televíziók társaságában étkezünk, valamint egyedül és asztal nélkül.

Az étkezés mindig a társadalmi kultúra fontos része volt, és az étkezésünk módja tükrözi az osztálybeli, nembeli és generációs jellemzőinket is. Az étel azonban mára a státusz jelzője lett, és az étel már nem a testünk „üzemanyaga” többé: gyakorlatilag valutává válik, amellyel online megvásárolhatjuk a társadalmi státuszunkat. Így az étkezés a szükséges napi rutinból egyre inkább versenysporttá válik. A gyakorlott étteremlátogatók egyre inkább az alkalmi éttermeket keresik, amelyek egyre újabbak és divatosabbak azért, hogy a közösségi oldalakon keresztül emeljék a személyes márkájukat. Hallhattunk már olyan emberről, aki rendelt egy ételt, hogy megegye, majd egy másikat, hogy lefényképezze. Az ételek így válnak egyre inkább a gazdagság mércéjévé.

Ha az interneten szeretsz jó receptek után kutakodni, ne hagyd ki az Életforma receptoldalát!

Fogyjunk közösen a Facebookkal!
A Facebook-os fogyókúrázók közel 50 százalékkal több súlyt adtak le, mint a csoport másik fele. Ráadásul a fogyókúrával felhagyók aránya is kevesebb volt. A közösségi média segítsége nélküli csoport negyede menet közben felhagyott a fogyókúrával, míg a Facebook-os fogyókúrázók esetében ez az arány csak 18 százalék volt


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!