Facebook hozzászólás
316

Férfiak öltözködése az üzleti életben, azaz mikor mit és mivel a tökéletesség érdekében

Ha nem is a ruha teszi az embert, de a sikerességről, a magabiztosságról feltétlenül elárul valamit. Cégünket, termékünket is részben jó megjelenésünkkel adjuk el.Létezik egy a kontinenseken és kultúrákon is túlmutató, egyetemlegesnek mondható jó ízlés, amit az olaszok nemes egyszerűséggel bella figurának, tökéletes kinézetnek neveznek.

Az üzleti életben általában elvárt a jó megjelenés, a választékos ízlés, a jó minőség, mondhatni ez evidencia. Öltönyt viselnek a vállalati ügyintézők, az ügynökök, az adminisztráció dolgozói, de a felső- és a csúcsvezetés emberei is. A legjobb stílust a finom részletek, a választékosan összeválogatott kiegészítők adják. Ezt nem egy emlékezetes filmalkotás is mélyen az emlékezetünkbe véshette: Michael Douglas a Tőzsdecápában, Pierce Brosnan a Thomas Crown-ügyben tökéletes megtestesítője a klasszikus, sikeres üzletembernek, aki sikerét nemcsak vállalatainak számával, hanem tökéletes megjelenésével is szimbolizálja.

„A jól öltözött emberek a világ minden pontján hasonlóan öltözködnek” (Zino Davidoff)

Létezik egy a kontinenseken és kultúrákon is túlmutató, egyetemlegesnek mondható jó ízlés, amit az olaszok nemes egyszerűséggel bella figurának, tökéletes kinézetnek neveznek. Ám az átlagos üzletember ruházata – főleg itthon -, sajnos, messze elmarad az előbb említett urakétól. Hazai képünk elég szomorkás, ötlettelen, és igen „szürke”. Általában feszes – néha unalmas – öltönyt és fáradt kiegészítőket öltő tipikus business mant látunk magunk előtt, aki az öltönyét kötelességből viseli, és az rajta lévő darabok között nem mindig tökéletes az összhang.

Ahhoz, hogy az öltöny viselése örömet is jelentsen, megfelelő kelméből készült, a testalkathoz optimálisan illeszkedő szabású, jó kidolgozású ruhát kell választani, mert a helytelen szabás, a kellemetlen anyag, de akár egy szintetikus bélés is megszomoríthatja tulajdonosának életét. S inkább kevés jó minőségű öltönyt, mint többet, de gyengébbet.

„Ne az átlagosból akarjunk sokat, hanem a különlegesből egy keveset” (Oscar Wilde)

Ahogy az üzlet fogalma, gyorsasága és módozatai átalakultak, ugyanúgy alakul át – igaz, némi késéssel – az üzleti ruházat is. Az új évezredben már a különféle üzleti szférákban egymástól sokszor drasztikusan eltérő öltözékeket tartunk megfelelőnek. S az öltözetek egyre kényelmesebbek, és kevésbé „vonalasak”. A mind lazábbá váló üzleti ruházat természetesen amerikai hatásként jelent meg, de a túlzó lazaság az utóbbi évekre elcsendesült, és visszatérni látszanak a „jólöltözöttség” tipikus elemei, igaz, kevésbé kötött formák szerint. A klasszikus értelemben vett öltöny, azaz az azonos kelméből készített nadrág-zakó és esetleg mellény mellett ott vannak a kötetlenebb, lazább zakó-nadrág összeállítások is. A zakó és farmer pedig a casual Friday – a már a hétvégére készülődők pénteki – közkedvelt öltözékeként terjedt el.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!