Facebook hozzászólás
679

"A műanyag is halált okozhat'"

Fluor Tomival kampányol a Greenpeace

Új videóval jelentkezett a Greenpeace Magyarország, amelynek szövegét Fluor Tomi mondta fel. A kampány a cégvezetőket szólítja meg, hogy vállaljanak ők is szerepet a világszintű műanyagválság megoldásában. A probléma mára akkora, hogy a piac nem háríthatja tovább a fogyasztókra a felelősséget: a cégek feladata, hogy a fogyasztók számára fenntartható megoldásokat tegyenek elérhetővé, és visszaszorítsák az eldobható műanyagokat, méghozzá minél előbb.

Meg kellene jelölni a műanyagokat is! Fotó: Greenpeace

Mi lenne, ha a műanyag csomagolásokra is kötelező lenne olyan figyelmeztető feliratokat tenni, mint a dohánytermékekre? Ezzel a gondolattal játszik el a Greenpeace új videója, amelyben a sampontól a PET-palackig, eldobható műanyag pohártól az öblítős flakonig mindenen feliratok hívják fel a figyelmet az egyszer használatos műanyagok káros hatásaira.
A videóban szereplő szimbolikus termékeken olyan címkék szerepelnek, mint „Egyes műanyagok akár 400 évig szennyezik a környezetünket” és „A legnagyobb óceáni szemétsziget 27-szer nagyobb Magyarországnál.”

A műanyagok korlátlan elterjedése az emberiség egyik legnagyobb kríziséhez vezetett: a természetbe kikerülő felfoghatatlan mennyiségű műanyag szemét nemcsak az élővilágot veszélyezteti, de a klímaválság súlyosbodásához is jelentősen hozzájárul, hiszen a műanyag is kőolajszármazékokból készül, hatalmas károsanyag-kibocsátással.
Ahogyan mi is írtunk róla, a férfiak nemzőképességére is hatással van! 

A problémával kapcsolatban egyre tudatosabbak a fogyasztók is, amit jól mutat például a csomagolásmentes boltok elterjedése, a zero waste életforma növekvő népszerűsége, vagy akár a Greenpeace műanyag zacskók betiltását célzó petíciójára érkezett rekordszámú, mintegy negyedmillió aláírás is.

A cégek azonban egyelőre mintha nem hallanák meg a fogyasztók szavát. A Greenpeace célja a kampánnyal ezért az, hogy az eldobható műanyagba csomagolt termékeket gyártó cégek a valódi innovációban versenyezzenek egymással: abban, hogyan tudnak minél gyorsabban minél kreatívabb megoldásokat bevezetni az egyszer használatos csomagolóanyagok helyett.

Fluor Tomi is a zöld megoldásokat keresi Fotó: Facebook/ Fluor Tomi

 

Fluor Tomi, az akció nagykövete így nyilatkozott: „Azért csatlakoztam a Greenpeace kampányához, mert itt az ideje, hogy a cégek is szerepet vállaljanak a műanyagválság megoldásában. Ahol csak lehet, próbálom elkerülni az eldobható műanyag csomagolásokat. De ez szinte lehetetlen, amikor mindent eldobható palackban meg pohárban lehet kapni, és még az is hat réteg műanyagba van csomagolva. Én szeretnék jól dönteni, de ha a cégek még döntési lehetőséget sem adnak, akkor nem tudok. Ezért remélem, hogy ez a kampány eljuttatja hozzájuk az üzenetet: hogy mi fogyasztók a szeméthegyeket termelő eldobható műanyagok helyett végre újrahasználható, környezetbarát csomagolásokat szeretnénk.”

A kampányt egy weboldal foglalja össze, amely bemutatja az egyszer használatos műanyag termékek alternatíváit. A Greenpeace reméli, hogy minél több cégvezető felkeresi majd ezt az oldalt, és a jó példák által inspirálódva egyre több környezettudatos megoldás váltja le a mostani természetpusztító csomagolásokat. A kampány részeként bárki használhatja a Vigyázz, műanyag! online matricákat is, melyeket az Instagram matricakeresőjében lehet megtalálni.

Elrettentő feliratok Fotó: Greenpeace

Simon Gergely, vegyianyag szakértő elmondta: „A bolygónkat fojtogató műanyagválságot csak együtt tudjuk megoldani – fogyasztók, cégvezetők, és politikai döntéshozók. Az elmúlt években egyre több ember értette meg, hogy fogyasztásával miként járul hozzá a műanyagválsághoz, és egyre többen próbálnak változtatni is. Uniós és hazai szinten is egyre több előremutató intézkedés születik, itthon például döntöttek a műanyag zacskók tilalmáról, illetve megadóztatásáról, és a parlament zöld utat adott a PET-palackokra kivetendő betétdíjnak is. Most a cégeken a sor. Léteznek már kreatív és innovatív megoldások az egyszer használatos csomagolások lecserélésére. Szeretnénk ezekből most már minél többet látni.”

A Greenpeace Magyarország megbízásából készített közvélemény-kutatásból kiderül, hogy a magyar lakosság 85 százaléka támogatja, hogy legyenek visszaválthatóak a PET-palackok, például betétdíj bevezetésével. Hasonlóan magas arányban (86 százalék) vannak az italcsomagolások újratöltése mellett is.
Az eldobható italcsomagolások kivezetéséért indított petíciót pedig már közel 30 000 ember írta alá.

 

Forrás: Greenpeace Magyarország

A témában még: 
Vége az emberiségnek?!


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Válassza Sherlock Holmes pipáját!

Gyakran úgy gondolunk a pipázásra, mint egy divatjamúlt tevékenységre, amely az előkelő urak ráérős szenvedélye,…

Milyen vászonképet adjak ajándékba?

Születésnapok, névnapok, diplomaosztók, karácsony vagy évforduló – ha egyedi ajándékkal szeretnél kedveskedni…
1 / 3 453

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!