Facebook hozzászólás

Nem mindegy, mit eszel, iszol, mielőtt napra mész!

Még tart a nyár, így változatlanul nem mindegy, miként vigyázunk a bőrünkre. Igaz, ma már egyre tudatosabbak vagyunk, tudjuk, hogy a naptej elengedhetetlen a napozáshoz, és a déli órákban sem fekszünk ki a tűző napra. Azt azonban nem mindenki tudja, hogy ennél többet is tehetünk az egészséges, napbarnított bőrért és a napégés megelőzéséért.

Tegyünk az egészséges bőrért! – Kép: Shutterstock

Augusztusra már olyannyira rutinosan dobjuk a strandtáskába a naptejet, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb mozdulata, a „fényvédő” ételek fogyasztását mégsem tekintjük ennyire magától értetődőnek. Sokan nem tudják ugyanis, hogy nem mindegy, mit eszünk strandolás előtt és után.

Bizonyos ételek és italok, mint a zeller, a citromolaj, a füge, a petrezselyem, a kapor, az ánizskapor, a pasztinák, a hajdina és a tea fokozzák a szervezet érzékenységét a fényre, növelik a napsugarak káros hatásait, és akár fényérzékenységet vagy allergiás reakciókat is kiválthatnak.Ezek fogyasztását tehát napozáskor ajánlatos elkerülni, bár a hatásuk erőssége változó, a szervezetünk számára mégsem könnyítik meg a napozást követő bőrregenerációt.Egyes ételek és italok azonban éppen ellenkezőleg hatnak: csökkentik a napsugarak károsító hatását, így a leégés és a bőrrák kockázatát is, ráadásul többségük még az egészséges barnulást is elősegíti.

3 jó tanács – így barnulhatsz okosan!
Lehet ésszerűen és az egészségre káros következmények nélkül is átadni magunkat a barnító sugaraknak. Szakértőnk segít!

Napozás előtt fogyasszunk antioxidánsokban és vitaminokban gazdag ételeket és italokat: igyunk minél több sárgarépalevet, hiszen ez a zöldség tartalmazza a legnagyobb dózisban a Béta-karotint, ami a gyönyörű barna bőr egyik forrása. A paradicsom és a dióbél az E-vitamin-raktárunkat tölti fel – amely mellesleg a kozmetikumok egyik bőrfiatalító összetevője is –, a sárgadinnye, az őszi- és sárgabarack pedig az A-vitamin bőséges forrásai, amely a hámréteg egyensúlyáért is felel

A zöldségek és gyümölcsök mellett a tojás is természetes forrása az aminosavaknak, amelyek csökkentik a napégés okozta bőrsérüléseket. A könnyű salátákhoz bátran használjunk olívaolajat, mert ez magas vitamintartalma mellett revitalizálja és regenerálja is a bőrünket, ráadásul még bőrszépítő és bőrpuhító hatását is élvezhetjük. Borda Attila, az ötcsillagos sárvári Spirit Hotel séfje is jól tudja ezt, így gyakran lepik meg a kültéri medence partján hűsölő vendégeket speciális, hűsítő, fényvédő hatású hűtött gyümölcsökkel és csipegetnivalókkal.

Egy könnyű recept egy meleg nyári estére!
A nyár végén is előfordulhat hőség, fülledt párás idő, ilyenkor pedig inkább egy könnyű vacsorával örvendeztessük meg magunkat. A következő recept nemcsak egészséges, hanem finom is!
Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

Receptek

DIVAT ÉS SZÉPSÉG

1 / 142

HÍREK

1 / 1 136

Test és lélek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!