Facebook hozzászólás
380

Te is gazdálkodhatsz felelősen az erdővel

A magyar lakosság 18%-a tudja, mit jelöl az egyik legfontosabb, fa és papír alapú termékeken szereplő környezetvédelmi tanúsítás, az FSC® (Forest Stewardship Council®, magyarul Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa) emblémája, 75% azonban úgy gondolja, hogy még nem találkozott a mindennapi fogyasztási cikkeken is szereplő védjeggyel – derül ki a Tetra Pak környezetvédelmi világnap alkalmából készített lakossági felméréséből. A Tetra Pak és a Lidl közösen hívja fel a figyelmet arra, hogy a védjeggyel ellátott termékek választásával, kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a környezetünkért.

 

FSC-logó
FSC-logó

A Tetra Pak megbízásából a Sonda-Ipsos ezer ember megkérdezésével végzett felmérést arról, mennyire ismeri a lakosság az italos kartondobozokon is látható FSC-emblémát és annak jelentését. Az eredmény lehangoló. A kutatásban résztvevőknek csak 18%-a tudta, hogy a védjegy azt jelöli, hogy a fa vagy papír termék felelős erdőgazdaságból és egyéb, ellenőrzött forrásokból származó alapanyagból készült, pedig az embléma nemcsak bútorokon, nyomtatványokon, könyveken és egyéb papíripari termékeken látható, de a tejes és a gyümölcsleves dobozokon is. 2015-ben összesen 152 millió, FSC-logóval ellátott Tetra Pak italos kartondoboz került a boltokba, ennek ellenére a válaszadók 75%-a nyilatkozott úgy, hogy még nem találkozott ezzel az emblémával.

A környezetvédelem népszerűsítése érdekében fogott össze a Tetra Pak és a Lidl Magyarország, a www.Lidl.hu/DontsunkFelelosen weboldalon egy kampánnyal vezetve be a Pilos tejeken is az FSC védjegyet. A közös akcióban részletesen bemutatják a védjegy jelentését és arra hívják fel a figyelmet, hogy kis odafigyeléssel mindennapi döntéseinkkel is sokat tehetünk a környezetért.

Világnap a környezetért
1972-ben, Stockholmban tartották az ENSZ első környezetvédelmi világkonferenciáját „Ember és bioszféra” címmel. A világszervezet a tanácskozás kezdőnapját, június 5-ét nemzetközi környezetvédelmi világnappá nyilvánította, amelynek célja elősegíteni az együtt gondolkodást, a közös cselekvést és terjeszteni a fenntartható fejlődés eszméjét. Az alkalomhoz kapcsolódva világméretű rendezvényekkel hívják fel a figyelmet a környezeti kérdésekre, tavaly a világnap fókuszában a körültekintő fogyasztás állt, aminek az is részét képezi, hogy odafigyelünk arra, milyen alapanyagból készülnek az általunk vásárolt termékek.

– Ma már minden magyar gyártó, aki Tetra Pak dobozokba tölti a termékeit, feltünteti az FSC jelzést márkáinak csomagolásán, így Magyarországon az elmúlt egy év alatt összesen 152 millió FSC-logóval ellátott italos kartondoboz került forgalomba. Azzal, hogy mostantól a Lidl sajátmárkás termékein  is megjelenik az embléma, még szélesebb körben válhat ismertté a felelős erdőgazdálkodás védjegye – mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetője.

– Vállalatunk működésének minden területén figyelembe vesszük a környezetvédelmi szempontokat. A mostani akcióba is bevonjuk vásárlóinkat, hiszen a Tetra Pakkal együttműködve arra hívjuk fel a figyelmet, hogy az FSC-emblémát viselő termékek választásával mindannyian támogathatjuk a felelős erdőgazdálkodást – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője.

Boltba vásárló nő karján kosárral, kezében tejes doboz, Kép: sajtóanyag
Kép: sajtóanyag

De mit is jelent pontosan a felelős erdőgazdálkodás?

Figyelem!
Van egy ócska rongyod? Most jól jöhet! Olvasd csak el!

Az FSC tanúsítvány azt igazolja, hogy a papír alapanyagául szolgáló fa kitermelésével az erdészetek nem veszélyeztetik az erdők fenntarthatóságát, az erdő élőlényeinek lakhelyét, hanem úgy gazdálkodnak ezzel az erőforrással, hogy az biztosan és folyamatosan megújulhasson. A tanúsított erdőkben folyó fakitermelés minimálisra csökkenti az erdő növényeire, állataira és egyéb élőlényeire gyakorolt hatást, a helyi közösségek részesednek a gazdálkodás hosszú távú előnyeiből, az erdőgazdaságot pedig úgy tervezik és irányítják, hogy nyereséges legyen, de a megtermelt profit ne veszélyeztesse az erdő regenerációját.

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Mi a német juhászkutya népszerűségének titka?

Nem lehet elvitatni, hogy az egyik legnépszerűbb fajta a német juhászkutya. Nemcsak munkakutyakánt lehet rá…

Stílusos női cipők a trendek tükrében

Ahogy az évszakok változnak, úgy változnak az irányzatok - ideértve a legújabb női cipőket - és a trendek is. A…
1 / 3 453

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!