Facebook hozzászólás
1 291

Egy idegenvezető feljegyzései

Tibet – az élő hit varázsa

Földváry Eszter idegenvezető több mint negyven éve kísér turistákat szerte a világban. Egy amerikai utazási iroda munkatársaként eddig huszonötször utazta körbe a Földet, de most ő is, mint a turizmusban dolgozók többsége, kényszerszabadságon van. Szabadidejében a fotóit rendezgeti és feljegyzéseket készít emlékeiből, amelyek közül néhányat a következő hetekben vendégszerzőként az Életforma olvasóival is megoszt.

Az első utam alkalmával a lhaszai reptérre érkeztünk, ami 3600 méter magasan fekszik. Ahogy kiszálltunk a repülőből, rögtön éreztük az oxigén hiányát, szinte mellbevágott minket a ritkás levegő. Nem értettük miért nem tudtunk a megszokott ütemben sétálni, szuszogtunk és csak kapkodtuk a levegőt. A repülőtér nem a fővárosban található, hanem 45 kilométerre tőle. Abban az időben, ez azt jelentette, hogy elhanyagolt országúton körülbelül két óra hosszat kellett utaznunk amíg megérkeztünk a szállásunkra. Az út egy gyönyörű, bővizű folyó mentén kanyargott, kristálytiszta vize visszatükrözte a kék eget. Körülöttünk kopár hegycsúcsok törtek fel az égbe. Időnként kis falvakon hajtottunk keresztül.

Tibet- folyo
Az út egy bővizű folyó mentén vezetett. ( Fotó: Földváry Eszter)

Egyszer megálltunk az egyik faluban kinyújtóztatni a minibuszban elgémberedett tagjainkat, sétáltunk egyet, és közelebbről megnéztük egy házat. A falusi ház hármas beosztású volt, a legalsó szint az állatoké volt, fölöttük az emberek éltek és ő fölöttük, a lapos tetőn, füstölők és imazászlók köszöntötték az isteneket. A ház mögött pár jak legelészett. Hosszú sötétbarna szőrükkel, hosszú farkukkal olyanok voltak, mintha az őskorból maradtak volna itt. A tibetiek a jak minden porcikáját felhasználják: a tejét, a húsát, a bőrét, a szőrét, de még a csontjait is.
Útközben megálltunk egy élő sziklából kifaragott, festett Buddha szobornál. Gyönyörű volt, ahogy a szobor képe egy kis tavacskában visszatükröződött. Körülötte és korábban útközben sokfelé kicsi, fehér létrarajzokat láttunk a sziklákra felfestve. Ezek viszik a hívők imáit az égbe. A távolban, egy szinte elérhetetlen sziklaormon imazászlók lobogtak a szélben. Az élő hit jelenlétével találkoztunk mindenütt.

tibet- Budha-szobor
A sziklára rajzolt Budha szobor visszatükröződött a vízen.( Fotó: Földváry Eszter)

Ahogy közeledtünk Lhászához, az úton egyre több zarándokkal találkoztunk, akik távoli vidékekről, gyalog érkeztek. Minden lépésnél a földre borulva, szinte hason csúszva tették meg az akár sok száz kilométert, mire elérték a célt. Minden tibetinek életében egyszer legalább el kell zarándokolnia a legszentebb templomhoz, a Jokhanghoz.

Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Stílusos női cipők a trendek tükrében

Ahogy az évszakok változnak, úgy változnak az irányzatok - ideértve a legújabb női cipőket - és a trendek is. A…

Válassza Sherlock Holmes pipáját!

Gyakran úgy gondolunk a pipázásra, mint egy divatjamúlt tevékenységre, amely az előkelő urak ráérős szenvedélye,…
1 / 3 453

STÍLUS

1 / 630

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!