Facebook hozzászólás
389

GARANTÁLTAN VÍRUSMENTES MUNKATÁRS

Robot kérdezi ki a magyar klinikán a pácienseket

Budai magánrendelőben kapott állást Pepper, az ember formájú robot. A robot feladata, hogy előszűrje, kikérdezze az érkező pácienseket, és a koronavírus-gyanús embereket a protokoll szerinti orvoshoz irányítsa.

Ti mit szólnátok ahhoz, ha egy rendelőben nem az asszisztens, hanem egy robot fogadna titeket? Megszólítana, sőt ki is kérdezne … Nos, épp ez a kép fogadja egy budai rendelőben a belépő pácienseket: egy közel másfél méter magas, emberszerű robot üdvözli elsőként az orvosi ellátásra érkezőket. A Pepper névre hallgató, gesztikuláló robot azonnal köszönti a pácienst, bemutatkozik, és elmondja, hogy a koronavírus helyzet miatt néhány kérdést szeretne feltenni. Amennyiben a páciens ezt elfogadja, “szóba elegyedik” a robottal, Pepper az ilyenkor szokásos kérdezési protokollt követi: többek közt megkérdezi, hogy van-e a páciensnek láza, köhög-e, került-e kapcsolatba koronavírus fertőzött személlyel. Ha a robot az öt kérdésre nemleges választ kapott vissza, közli, hogy nem merült fel koronavírus fertőzés gyanúja, és megkéri a pácienst, hogy fáradjon a recepcióhoz, ahol bejelentkezhet az orvoshoz az immár hús-vér személyzet segítségével. Amennyiben az egészségügyi kérdések közül egyre is igen válasz hangzik el, Pepper azt tanácsolja a páciensnek, hogy forduljon a saját háziorvosához, aki dönt a szükséges további lépésekről.

Most még szokatlan, de lassan hozzá kell szoknunk. Fotó: Netlife
Most még szokatlan, de lassan hozzá kell szoknunk. Fotó: Netlife

 

Peppernek nem kell szájmaszk, gumikesztyű

Magyarország első, egészségügyi kisegítői feladatot ellátó humanoid robotját azért vetették be, hogy segítse, biztonságosabbá tegye a munkavégzést a rendelőben.

“Úgy tapasztaltuk, a pácienseknek tetszik az első, nem hagyományos üdvözlés, és szívesen együttműködnek a robottal. Kollégáinknak pedig könnyebbség, hogy a robot átveszi ezt az egyszerű, mégis megterhelő, ismétlődő munkafolyamatot”- mondta el az intézet orvosigazgatója.

Dr. Pácz Alexandra szerint bár itthon még egyedinek számít az ember formájú robot alkalmazása, világszerte számos példa van ezek kihasználására. Pepper társai recepciósként dolgoznak belga, ausztrál, kanadai kórházakban, ahol szintén a rutinfeladatokban segítenek, vagy éppen játszani lehet velük. A koronavírus elleni küzdelemben is szerepet kapnak a robotok: például egy kínai “okoskórházban” ezek segítségével vettek le számos feladatot az ápolószemélyzet válláról, vagy kísérleteznek azzal, hogy robotok UV-fénnyel fertőtlenítsenek kórházi egységeket. (Mi magunk egy nyolcadik kerületi kávézóban találkoztunk pincéri státuszban dolgozó robottal).

„A koronavírus az egészségügyi szolgáltatókat is új helyzet elé állítja, a szaktudásunk, a rugalmasságunk mellett mi a technológiát is segítségül hívtuk ennek kezeléséhez. Az új, robot kolléga nem várt hatása, hogy az előszűrési protokollunk automatizálása mellett elősegíti a jó hangulat megteremtését, mely a gyógyulás fontos része. Ha továbbra is pozitívan értékelik az ügyfeleink Peppert, megfontoljuk, hogy a koronavírus jelezte időszak után is alkalmazzuk”- összegezte a Budai Magánorvosi Centrum orvosigazgatója.

 





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!