Ne csak a sítalpakat tedd be a kocsiba!
Sokan keresik fel mostanában a szomszédos sípályákat. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy érdemes a kocsit is átnézni, felkészíteni az útra. Az alapvető dolog, hogy az autó papírjai rendben legyenek. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy bárkivel történhet külföldön baleset – figyelmeztet Szabados József, a Box-Color autó-kárrendezési cég ügyvezető igazgatója.
Kevesen tudják, hogy arra a bizonyos zöld kártyára már nincs szükség Európában, bár nem árt, ha van. Az úgynevezett kék-sárga színű bejelentő azonban mindenképp legyen a kocsiban. Legalább hármat dobjunk be a kesztyűtartóba. Ha véletlenül a kitöltéskor elrontjuk, vagy hármas karambol történik, legyen elegendő készenlétben. Ezek ugyanilyen formában, ugyanazzal a szöveggel minden országban megtalálhatók – mondja a szakember. Nem egy esetben előfordult, hogy a feleknél nem volt ilyen – egyébként teljesen ingyenes – bejelentő, volt viszont az épp oda érkező taxisnál, akik készségesen 5000 forintért adta darabját!
Azt tudni kell, ha sérültje is van a balesetnek, akkor – itthon és külföldön egyaránt – a mentőkön túl a rendőrséget mindenképp értesíteni kell. Ha nincs vita a felelősség ügyében, akkor azt egyértelműen rá kell írni a papírra! Ha vita kerekedik, akkor is ki kell hívni a rendőrséget, de tudni kell, azt valakinek ki kell majd fizetni. Alap esetben legkevesebb 30 ezer forintot jelent a szabálysértési eljárás. Egy-egy ilyen ügy kivizsgálása akár két hónapig is eltarthat, és addig a biztosító sem fizet! A baleset után másnap 10-ből 9-en nem ismerik el vétkességüket!
Azzal tisztában kell lenni, figyelmeztet Szabados József, hogy ha valaki balesetet okoz, akkor emelkedik a kötelezője. Átlagban egy embernek 50 ezerbe kerül évente ez a biztosítás. A baleset után két évig 3-5 %-kal biztosan nő majd a díja, de az még mindig csak töredéke a rendőrségi minimum 30 ezer forintos kiszállásnak.
Ha nem mi vagyunk a baleset okozói, az üzemképtelen autó hazaszállítása külföldről is ingyenes. A vontatást kérhetjük egyenesen a kárrendező cég címére is.
ABox-Color tulajdonosa mindenkit arra biztat, hogy anyagi hátterének megfelelően, de a lehető legmagasabb önrésszel kössön Cascót. Az alkatrészek ára nem lesz olcsóbb! Ha például mi vagyunk a hibásak a balesetnél, és nincs Cascónk, minden költség minket terhel. Egy 10 milliós autónál, például egy Lexus 450 H-nál egy fényszóró 870 ezer, a 600 H-nál 1 millió 800 ezer forintba kerül! Akinek nincs Cascója, gondoljon arra, hogy akkor is baj érheti a kocsiját, ha nem is ül benne! Az elmúlt év viharai után számos autót csak azért javítottak, mert rádőlt egy fa… Minden esetre, ha baj van, tanácsos olyan céget keresni, amelyik megkímél az idegeskedéstől, mindent elintéznek az autótulajdonosnak, neki csak érte kell menni, ha kész a kocsi – ajánlja Szabados József kárrendezési szakértő.
Hozzászólás zárolva.