Idén is az Onyx nyerte az Év Étterme díjat
Átadták a Volkswagen-Dining Guide-díjakat Magyarország kiemelkedő éttermeinek, séfjeinek a Larus Étterem és Rendezvényközpontban. A legnagyobb elismerést a már többször is díjazott Onyx, az Év Szakácsteljesítménye Díjat pedig az Onyx séfje, Széll Tamás kapta a Bocuse d’Or-on elért teljesítményéért.
A csúcsgasztronómiától a street food-ig
A Zepter-Év Innovatív Konyhájáért járó díjat a Borkonyha étteremnek ítélte oda a zsűri, a díjat Sárközi Ákos séf vette át. A Hennessy-Év Séfje díjára a Costes étterem fiatal tehetsége, Palágyi Eszter lehet büszke. A tavaly nyitott budai Émile étterem a Bortársaság-Év Legígéretesebb Étterme Díjával gazdagodott, a Törley-Az Év Ifjú Séftehetsége Díjat pedig Fehér Gábor, az ESCA séfe és tulajdonosa nyerte. Street Food kategóriában, a PolaPola érdemelte ki a Staropramen-Év Street Food Díját.
A legjobbak nyomában
Az idei kalauz szakmai hitelességét a nemzetközileg elismert, 2 Michelin-csillagos séf, Nicola Portinari személye is garantálta. A zsűri elnöke, az olasz sztárséf titokban tesztelte a legjobb húsz éttermet, ezután döntött arról, kinek ítéljék oda a Volkswagen-Dining Guide Év Étterme díját.
Az Év Étterme díj birtokosa 2016-ban a nemzetközileg is elismert, a Gerbeaud-házban működő Onyx étterem. A Szulló Szabina és Széll Tamás vezette konyha Magyarországon túlmutató sikereinek ékes bizonyítéka a Michelin-csillag. A 92 pontot elért Onyx éttermét követi a szintén Michelin-csillaggal és 92 ponttal elismert Costes, valamint a 90+ pontos Borkonyha. A Costes testvére, a Costes Downtown 90 ponttal szerepel a kalauzban. A nagypolgári környezetben, a Boscolo Budapest szálloda éttermeként működő Salon 87 pontot kapott, ők az esszenciális magyar gasztronómia képviselői. Szintén Magyarország tíz legjobb étterme között az igényes, magyar regionális étterem, a Babel 86 ponttal. A modern elegancia könnyedségét a robusztus cári pompával ötvöző Arany Kaviár fine dining étterem 85 pontot kapott, míg a belvárosi fesztelen csúcsgasztronómia képviselője, a MÁK Bisztró 84+ ponttal található meg a kalauzban. A nemrég nyílt budai kulináris központ, a Gerbeaud Émile keresztnevéről elnevezett Émile egy új versenyző a top tízes mezőnyben, 84 ponttal szintén az egyik legjobb magyarországi étteremnek számít. A budai Várban működő élvonalas Alabárdos étterem 83+ ponttal zárja a TOP10 legjobb étterem sorát.
A termelői különdíjakról
A Magyar Konyha szerkesztőbizottságának elnöke, Lévai Anikó három magyar termelőnek adott át díjat. Sándor Tamás kézműves sajtkészítőt, a tradicionális hegyvidéki sajtokat előállító mónosbéli Bükki Sajt képviselőjét, Balogh Nagy Erzsébetet, a keleméri juhtenyésztőt (Keleméri Báránykák) valamint Szabó Györgyöt, a bükki füvesembert, a Györgytea alapítóját díjazták.
A Volkswagen-Dining Guide Top 100 Étteremkalauzról
Magyarország legrégebbi és legmértékadóbb gasztronómiai platformjának számító Dining Guide a gála estéjével egy időben, február 29-én jelentette meg az idei Volkswagen-Dining Guide Top 100 Étteremkalauzát, amit már lehet kapni az újságárusoknál. Az új pontozási rendszert követő kiadvány a TOP 100-as rangsor mellett több mint 200 további étteremről és street food helyről szolgál információval. Az étteremkalauz idén ismét tartalmazza majd a Street Food mellékletet, de listázza a budapesti vigalmi negyed legjobb helyeit is.
– Nekem általában elég három-négy étel, hogy értékelni tudjak – nyilatkozta a 2 Michelin-csillagos olasz séf, Nicola Portinari. – Olaszországban az antipasto (előétel), primo (első), secondo (második-fő) és dolce (desszert) alapján már ki tudok alakítani egy képet. Mi most a Dining Guide kalauzának összeállításánál túlszárnyaltuk ezt, mert mindannyian legalább három különböző ételt rendeltünk és én mindegyiket megkóstoltam. Volt, hogy olykor hárman, de még az is előfordult, hogy négyen ültünk egy asztalnál, így több mint tizenöt ételt kóstoltam egy-egy alkalommal. –
A fogyasztóvédelmi gondossággal készült és összeállított étteremkalauz kapcsán Herczeg Zoltán gasztronómiai szakértő, a Dining Guide éttermi tesztjeinek vezetője így vélekedett: – A jó étterem arról ismerszik meg, hogy a vendéget ételhez jutása előtt már felkészítik arra, hogy valami nagy dolog van készülőben, ezért a vendég figyelme fokozódik. Az étteremnek az a célja, hogy minket elvarázsoljon, hiszen akkor jövünk vissza. Ez nagyon fontos szempont. Ha az étterem ebben úgy gondolkodik, hogy nem érdekes, mi történik a vendégével, míg az étel meg nem érkezik, akkor nagyot téved. Mert az emberek nem automaták. Az étterem egy szolgáltatás és nem egy alapanyagbánya. –
Hozzászólás zárolva.