Facebook hozzászólás
1 283

DIVATTÖRTÉNELEM - 4.

Hogyan hódította meg nők millióit egy feminista luxusmárka, a Prada?

A világ egyik legsikeresebb üzletasszonya, a Pradát státuszszimbólummá formáló Miuccia Prada több mint 30 éve a divatvilág egyik meghatározó alakja. Ugyan az olasz luxusmárka fénye átmenetileg megkopott, az elmúlt években úgy tűnik, hogy a Prada csillaga ismét magasra emelkedik.

A luxusmárka története egészen 1913-ig vezethető vissza, Mario Prada testvérével, Martinóval közösen ekkor nyitotta meg a ’Fratelli Prada’ névre keresztelt bőrdíszmű boltot, amelyben saját tervezései mellett például importált angol árukkal is kereskedtek.

Mario mindig is azt hangsúlyozta, hogy a nőknek semmi keresnivalója az üzlet közelében, így haláláig nem engedte női családtagjait a Prada közelébe – különösen ironikus, hogy miután Mario fiát egyáltalán nem érdekelte a divat, végül Luisa, az alapító lánya került a márka élére, közel húsz évig.

Luisa Prada és férje, Luigi Bianchi legkisebb lánya, Miuccia Prada, Maria Bianchi néven született 1949-ben, s az ikonikussá vált keresztnevet csak az 1980-as évek elején vette fel. Sokáig úgy tűnt, hogy Mariát nem érdekli a családi biznisz, hiszen pantomim művésznek tanult öt éven keresztül a milánói Teatro Piccolo iskolájában. Belépett az olasz kommunista pártba, és nagyon aktívan részt vett a ’70-es években dübörgő olasz nőjogi mozgalomban. Végül a Prada berkein belül eltöltött évei után 1978-ban vette át a márka irányítását, ekkor tájt találkozott Patrizio Bertelli üzletemberrel, aki később nemcsak a munkában, hanem a magánéletben is a tervezőnő partnere lett.

prada, fashion, divat, style, high fashion, miuccia prada
(Fotó: prada.com)

 

Új utak

Ma már tudjuk, hogy Miuccia és Patrizio munkája óriási sikert aratott, hiszen a Prada ma is a világ egyik legmeghatározóbb és legstabilabb luxusmárkája. Azután, hogy 1978-ban Miuccia megörökölte a 450 ezer dolláros éves eladást hozó, bimbózó márkát, Patrizio Bertelli átvette a Prada üzleti részének irányítását, teret hagyva arra, hogy a tervezőnő kibontakozzon, így Miuccia fokozatosan újragondolta a kollekciót, beépítve saját kreativitását.

Az első új generációs Prada kollekció 1979-ben került ki a cégtől, a különleges, fekete katonai nejlont Mario Prada hajós ládák bevonatához használta, ám unokája már egész táskákat ebből készített el. Először úgy tűnt, hogy a tervezőnő első darabjai rögtön csődöt mondanak, miután a magas árak és a hirdetések hiánya miatt csak nagyon lassan indultak be az eladások, de idővel a kollekció nagyon komoly kereskedelmi siker lett.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

PÉLDA-KÉP

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!