VOLT, AKI MOST RENDELT ELŐSZÖR
A magyarok 66 százaléka vásárolt online divatterméket a járvány idején
A Glami.hu felmérése arról ad képet, hogy a járvány alatt mennyire voltunk aktívak online a divattermékek megrendelésében. Nem kevesen pont ekkor vásároltak először az interneten.
● A magyarok 13 százaléka a járvány kitörésekor vásárolt először ruházatot az interneten
● A magyarok 26 százaléka fedezett fel új webáruházakat a járvány alatt és az online vásárlás megtapasztalt előnyeinek köszönhetően a jövőben többet szeretne vásárolni az interneten
● TOP divattermékek a karantén alatt: a pizsamák és hálóruhák eladása 81 százalékkal növekedett, a papucsok 71 százalékkal
● A magyar vásárlók 7 százaléka azért rendelt, hogy ezzel is támogassa a helyi márkákat és vállalkozókat ezekben a nehéz időkben
● Magyarországon 10-ből 8 ember érdeklődik a fenntartható divat iránt. Közülük 60 százalék hajlandó lenne többet költeni egy fenntartható termékre, mint egy hasonló, „fast fashion” divatcikkre
● A válaszadók fele hajlandó lenne extra költséget fizetni az újrahasznosított csomagolásért.
Dióhéjban ezek a legfontosabb adatok a Glami Fashion (Re)search piackutatás sorozatának. (A Glami.hu 250 partnerüzlet, 13 ezer márka 1 millió termékét kínálja online eladásra). A kormányzati korlátozások utáni első hetekben a divattermékek értékesítése csaknem 50 százalékkal csökkent, azonban, amikor újra elkezdtünk vásárolni, az eladások még a március elején elért értékeket is meghaladták. Az áprilisi adatok még meglepőbbnek bizonyultak ugyanis a húsvétot követő héten az összes eladás majdnem 30 százalékkal növekedett a járvány előtti eladásokhoz képest.
Hogyan vásároltunk divatcikkeket interneten a járvány alatt?
A koronavírus-járvány idején a magyarok 66 százaléka vásárolt ruházati, illetve divatterméket az interneten. A vásárlók 40 százalékának valamilyen konkrét árucikk beszerzése volt a célja (pl. otthoni ruha, gyerek ruha, sportcipő edzéshez stb.), 35 százalék pedig akkor rendelt meg valamit, ha a korábban kinézett árucikket leárazták. A válaszadók 17 százaléka egyszerűen havi rendszerességgel vásárol és ezen a karantén sem változtatott. A kutatásból az is kiderül, hogy sokan a nyitvatartási korlátozások miatt döntöttek a hagyományos boltok helyett az internetes vásárlás mellett: a magyarok 13 százaléka a járvány megjelenésekor vásárolt először ruházatot az interneten.
Költések tekintetében a megkérdezettek fele körülbelül ugyanolyan értékben vásárolt divattermékeket az interneten, mint a koronavírus előtti hónapokban, mások a spórolást választották, és szüneteltették a vásárlást (29%), de voltak, akik a járvány alatt többet rendeltek online, mint azelőtt (19%).
Hozzászólás zárolva.