Hogyan lesz az értékesítési előnyből profit?
A sok hasonló ajánlat közül nehéz a választás, ezért ki kell valamivel tűnni a tömegből. Az egyedi értékesítési előny az, ami megkülönbözteti a Te ajánlatodat a konkurencia nagyon hasonló ajánlatától. Folyamatosan figyelni kell a versenytársak tevékenységét, és ha szükséges, változtatni kell a stratégiádon. Nem elég azonban megtalálni az egyedi értékesítési előnyt, azt hatékonyan be is kell tudni mutatni a célközönségnek.
Az egyedi értékesítési előnyök leggyakoribb fajtái
A legnépszerűbb értékesítési előnyök a következők:
1. Ingyenes minta
Lehetővé teszi vásárlóidnak, hogy elköteleződés nélkül kipróbálhassák a termékedet. Ez online szolgáltatásoknál, szoftvereknél nagyon népszerű. Előfordul, hogy az ingyenes verzió mindig is ingyenes marad, de limitálják annak képességeit, és a teljes funkcionalitás csak a teljes vagy prémium verziókban érhető el.
2. Extra árengedmény
Mindenki szereti az árengedményeket. Az árháború a konkurenciával azonban hosszú távon nem vezet jóra. A profit egyre csak csökken, sőt, akár veszteségbe is átfordulhat. Egy nagyon jó ajánlat esetén az ár másodlagossá válik.
3. Bónusz ajándék a vásárláshoz
Ha az ajándék ötletes, jól illik az alapajánlathoz, ez egy nagyon jó egyedi értékesítési előny lehet.
4. Extra garancia
Ez mutatja a vásárlónak, mennyire bízunk a termékünkben. Szolgáltatásoknál inkább a pénzvisszafizetési garancia jellemző, míg műszaki cikkeknél a garanciaidő kiterjesztése is divatos.
5. Ingyenes szállítás
Sok vásárló csak akkor szembesül a szállítási költség nagyságával, amikor a webshopban a kosarába teszi a terméket. Az ingyenes szállítás meghirdetése ezért nagyon vonzó tud lenni. Könyveknél olykor az az egyedi ajánlat, hogy csak a szállítási költséget kell megfizetni, maga a könyv ingyenes.
6. Ingyen letölthető hasznos információ
A honlap témájához kapcsolódó értékes információ az egyik legnépszerűbb csali a weboldalakon. Hasznossága mellett szakértővé emel az adott témában.
Az egyedi ajánlat kommunikálása
Az értékesítési előny megjelenítése a weboldalon sokszor okoz fejtörést. A vásárlók szokásainak elemzésével kiderülhet, hogy a kattintgatásoknak köszönhetően a látogató esetleg nem is találkozik az egyedi ajánlattal. Éppen ezért az egyedi ajánlatot érdemes a honlap minden oldalán kommunikálni.
Az egyedi ajánlat azonban nem csak a honlapon jelenhet meg. A hírlevél-feliratkozók is kaphatnak egyedi értékesítési előnyöket, ezért az e-mail-kampányba is be lehet illeszteni.
Az egyedi értékesítési előnyt mindenképpen ki kell emelni, hangsúly kell adni neki.
Ha ez kicsit bonyolultnak tűnik, keress olyan marketingügynökséget – mint például a Drive Online Marketing -, amely komplex szolgáltatást nyújt, nem csak megtervezi az egyedi ajánlatodat, hanem segít annak kommunikálásában is.
Hozzászólás zárolva.