Mitől lesz a cégem a család barátja?
Minden negyedik embernek a családbarát az ideális munkahely. A munkáltató segítse a kismamákat visszatérni munkahelyükre – ezt várják el legtöbben egy magát „családbarátnak” nevező cégtől – derült ki a Groupama Biztosító frissen végzett felméréséből. Fontos, hogy a szülők a gyermek, a gyermekek mellett is dolgozhassanak. Ehhez rugalmas és megértő hozzáállás kell.
A Groupama Biztosító legfrissebb, 2016. áprilisi kutatásában megvizsgálta, hogy a magyarok mit várnának el egy családbarát munkahelyről, és azt is felmérte, hogy vágynak-e arra, hogy ilyen munkahelyen dolgozhassanak. Az NRC Marketing és Piackutató Kft. segítségével végzett reprezentatív felmérés szerint a magyarok szemében − a válaszadók 80%-a véli így − egy munkahely akkor számít családbarátnak, ha segíti a kismamákat az újbóli munkába állásba. Ugyancsak fontos szempontnak bizonyult, hogy adjon lehetőséget rugalmas munkavégzésre (75%), vegye figyelembe a gyermekes szülők szempontjait a szabadságok ütemezésénél (73%), figyeljen a munka-magánélet harmóniájának megőrzésére (73%), illetve, hogy adjon lehetőséget otthoni munkavégzésre (71%).
A társadalmi jelenség, miszerint egyre későbbre tolódik a gyermekvállalás, a kutatásban is tetten érhető: a munkahelyek család-, és főleg gyermekbarát jellege a fiatal, 18-29 éves korosztálynak a legkevésbé fontos. Érdekesség ugyanakkor, hogy a céges gyermekrendezvényeket, családi napokat, vagy a vállalati bölcsődét, óvodát az idősebb korosztály sokkal fontosabbnak tartja, mint a fiatalabbak. A válaszokból kiderült az is, hogy a nőknek és a felsőfokú végzettségűeknek fontosabb, hogy a munkaadó a család barátja legyen, mint a férfiaknak, vagy az alapfokú végzettségűeknek.
– A kutatás legfontosabb tanulsága, hogy a magyarok akkor tekintenek egy munkahelyet családbarátnak, ha segíti a kismamákat újból munkába állni, illetve ha mind a munkavégzést, mind a szabadságokat rugalmasan kezeli. Sőt, minden negyedik magyar igényli is, hogy ilyen munkahelyen dolgozzon – hangsúlyozta Siska Katalin, a Groupama Biztosító humánerőforrás ügyvezető igazgatója.
A felmérés arra is rákérdezett, hogy az embereknek mi a véleménye, a családbarát intézkedések milyen cégtípusra jellemzőek leginkább? A válaszokból kiderült: a kis- és középvállalkozások esetében többen érzik érvényesülni ezeket a szempontokat (45%), mint a nagyvállalatoknál (34%).
„Az, hogy a válaszadók a kisebb cégeket jobban családbarátnak tartják, mint a nagyvállalatokat, meglepett minket, hiszen tapasztalataink szerint a nagyvállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak családos alkalmazottaikra. Mi is folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyekkel segíthetjük a szülőket, legutóbb például a kisgyermekükkel otthon lévő kollégáinknak indítottunk külön programot, azért, hogy ezen idő alatt se érezzék magukat elszakadva a munkahelyüktől és részesei maradjanak munkakörnyezetüknek, informálódjanak a társaságnál történtekről – fűzte hozzá a Groupama Biztosító humánerőforrás ügyvezető igazgatója.
Hozzászólás zárolva.