50 felettieknél: napi 7 óra!
A nők többet tévéznek, mint a férfiak
Emelkedtek a számok az előző évhez képest: a felnőtt lakosság közel fél órával tovább bánulta a képernyőt 2020-ban; viszont jó hír, hogy a gyerekenél csökkent a tévézéssel töltött idő – kérdés persze, mi lépett a helyébe….
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2020 utolsó negyedévében naponta átlagosan 5 óra 15 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők 5 óra 34 percet, míg a férfiak 4 óra 54 percet.
A teljes népesség körében a napi tévénézési idő 22 perccel haladta meg a 2019 negyedik negyedében mért értéket. A legnagyobb növekedés az egyébként is legtöbbet tévéző 50 év felettieknél volt, tévénézési idejük 29 perccel nőtt tavalyhoz képest, és így naponta átlagosan 7 óra 16 percet töltöttek a képernyők előtt. A 18-49 éves korosztály is 25 perccel növelte tévénézési idejét, ami átlagosan 4 óra 10 percet jelent.
A 4-17 éves korosztály ezzel szemben 10 perccel kevesebbet tévézett, mint egy évvel korábban, ami esetükben 2 óra 56 perc tévénézést jelentett. A 15-29 éveseknél a legalacsonyabb ez a szám: 2 óra 48 perc.
A legtöbb időt (41,3 százalék) az általános szórakoztató csatornákon töltöttük, ezek naponta átlagosan 5,3 millió embert értek el – egy néző 3 óra 38 percig maradt ott.
A filmcsatornák a napi tévénézési idő 10,7 százalékát fedték le, naponta átlagosan közel 2,9 millió nézőhöz jutottak el, akik átlagosan 1 óra 43 percet töltöttek el velük.
A hírcsatornák a járvány ősszel beinduló második hulláma és az amerikai elnökválasztás ellenére sem tudták tovább növelni a nézők érdeklődését: együttesen 7,4 százalékos közönségarányt mondhattak magukénak, ami 0,3 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. Napi átlagos elérésük közel 2,4 millió fő volt, nézett idejük pedig 1 óra 23 perc.
A gyerekcsatornák a tévénézési idő 4,9 százalékát tették ki, és 1,4 millió főt értek el naponta, ami 130 ezerrel kevesebb tavalyhoz képest, és az elért nézők naponta átlagosan 1 óra 37 percet fordítottak rájuk, ami 4 perccel rövidebb, mint 2019-ben
A sportcsatornák közönségaránya 6,2 százalék volt, naponta átlagosan másfél millió nézőt értek el, akik naponta 1 óra 9 percet szántak rájuk, és mindez nagyjából megfelel az egy évvel korábban mért értéknek.
Jelentősen nőtt a sugárzott reklámok száma!
2020. október – december között naponta átlagosan 44 134 darab reklámfilm került adásba a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon, ami 4614-gyel több 2019 negyedik negyedévéhez képest, és 9 074 reklámfilmmel haladta meg a 2 évvel korábbi mennyiséget!
A reklámfilmek naponta átlagosan 6,091 millió nézőt értek el legalább egyszer a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, ami nagyságrendileg megfelel az egy évvel korábban mért értéknek. A sugárzott hirdetések számának növekedésével párhuzamosan lényegesen több reklámot láttunk az elmúlt két évhez képest idő tekintetében is. Egy fő naponta átlagosan 39,3 percnyi tévéreklámot látott 2020 negyedik negyedévében, ami napi 148 darab reklámfilmnek felelt meg. Mindez 2,5 perces növekedést és +10 darab reklámfilmet jelentett 2019 azonos időszakához képest, és közel 5 perccel több idő, illetve +18 darab reklámfilm 2018-hoz képest.
A napi fogyasztási cikkek hirdetési rangsorában ezúttal a téli frissítők álltak az élen: az első és második helyre a „sör” és a „kávé” kerültek, a harmadik helyen pedig a szinte elmaradhatatlan „szeletes csokoládé” termékosztályának televíziós hirdetései állnak.
Forrás: Kreatyv Online
Hozzászólás zárolva.