Új szokások alakultak ki
Minden ötödik magyar fiatal a pandémia miatt kezdett el bankkártyával fizetni
A Mastercard éves kártyahasználattal és attitűdökkel kapcsolatos kutatása mélységeiben tárta fel a hazai vásárlási szokások változásait a világjárvány alatt. Az eredmények alapján az elektronikus fizetések az életünk több területén is átvették az uralmat a készpénztől, és már a kártyát nem használók többsége is magánál tartja a plasztikot.
A korábbi évekhez hasonlóan a Mastercard idén is elkészítette a magyar piac aktuális kártyahasználati szokásokat feltáró kutatását. Az adatfelvételre 2020. novemberében, vagyis a világjárvány második hullámának elején került sor. Az eredmények alapján megállapítható, hogy az elektronikus fizetések térnyerése tovább bővült, és olyan felhasználókat is elért, akik korábban a készpénzhasználathoz ragaszkodtak.
A pandémia idején előtérbe kerültek a készpénzmentes fizetési megoldások; a megkérdezettek többsége (62%) gyakrabban fizetett bankkártyával mint a pandémia előtt. 17 százalék azok aránya, akik korábban kizárólag készpénzzel fizettek, de most már a kártyát is használják. Összességében a megkérdezettek 82 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jövőben is szeretné megtartani új fizetési szokásait, ami a korábbinál gyakoribb bankkártyahasználatot jelent.
A kutatás kitért arra is, hogy korcsoportos bontásban mely csoportok fizetési szokásaira volt a COVID-19 a legnagyobb hatással, egészen pontosan kik azok, akik most vették először kezükbe a kasszánál bankkártyájukat. Talán meglepő lehet, hogy az arány a 18-35 éves korosztálynál volt a legmagasabb (21%), szemben a 35-49 évesekkel (14%) illetve az 50-64 évesekkel (12%). Tehát megállapítható, hogy a legfiatalabb korcsoport kártyahasználatát aktiválta legjobban a kialakult helyzet.
„Az elmúlt egy évben sok helyen hallhattunk arról, hogy az életünk minden területére hatással volt a COVID-19, de a fizetési szokások alakulásában kétségkívül komoly változást hozott. Ma már azok zsebében is ott van a bankkártya, akik még mindig készpénzzel fizetnek, de ami ennél is fontosabb: a magyarok túlnyomó többsége már rutinos kártyahasználó. Annak külön örülünk, hogy a fiatalabb generáció is ráérzett a készpénzmentes fizetésre, hiszen ők minden más korosztálynál otthonosabban mozognak a digitális világban, így azt reméljük, hogy a gyors, kényelmes és biztonságos fizetési élményt nyújtó megoldásokat is megszeretik majd” – mondta az eredmények kapcsán Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Hozzászólás zárolva.