SOHA NE IGYÁL, HA VEZETSZ!
Több mint tízezren csatlakoztak az Országos Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága és a DIAGEO közös „Soha ne igyál, ha vezetsz!” felelős alkoholfogyasztás programjához a húsvéti meghirdetés óta. A kezdeményezés társadalmi támogatottságának növelése érdekében a kampány tovább folytatódik, és ezúttal a ezúttal fővárosi szórakozóhelyek környékére koncentrál.
Az ORFK-OBB és a DIAGEO az ünnepi időszak alkalmával is kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy felhívja a lakosság figyelmét a felelős járművezetés fontosságára, így ezúttal Budapest szórakozó negyedében, a VI. kerületben kampányolnak a felelős alkoholfogyasztásért. Az ünnepek alatt a kerületben található parkolóórák közül 48 darabra figyelemfelhívó matricák kerülnek, amelyek a szórakozóhelyek környékén hirdetik a kampányhoz való csatlakozást. A kezdeményezés Facebook oldalán hasznos tanácsokkal, tippekkel hívják fel a járművezetők figyelmét a felelős alkoholfogyasztásra, a kampányhoz csatlakozók praktikus nyereményekért is játszhatnak.
Az elmúlt években jelentősen erősödött a józan járművezetők tábora: míg 2007-ben 2855 ittas sofőr okozott balesetet, addig az eltelt tíz hónapban 1 306 olyan személyi sérüléssel járó baleset volt, melyet ittas személy okozott. Ez csekély, 0,6%-os növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakához viszonyítva (1 298 baleset). Az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 10% alatti értéken maradt (9,4%). Ez továbbra is azt jelenti, hogy átlagosan számítva minden tizedik személyi sérüléssel járó balesetet ittas személy okoz.
A „Soha ne igyál, ha vezetsz!” kampányt idén húsvétkor indította el az ORFK-OBB és a Diageo, ORFK-OBB „Józan Közlekedésért Charta” és a Diageo „Join the Pact” programjára épülve. A húsvéti közúti akciók során a rendőri állomány az ország több pontján jutalmazta a józan sofőröket a kampányt népszerűsítő apró ajándékokkal, ezzel is arra kérve őket, hogy személyes elkötelezettségüket fejezzék ki úgy is, hogy csatlakoznak online is a programhoz.
A kampány hangsúlyos eleme volt a fiatalok megszólítása a nyári fesztiválokon. A „Soha ne igyál, ha vezetsz!” sátrával 5 fesztiválon (Harley Davidson, Volt, EFOTT, Campus és Strand Fesztivál) találkozhattak az érdeklődők. Az ORFK-OBB és a DIAGEO munkatársai közösen hívták fel a figyelmet a józan vezetés fontosságára, és edukációs játékokkal, feladatokkal várták a fesztiválozókat. Az érdeklődők ismereterjesztő kisfilmeken keresztül – dr. Zacher Gábor, toxikológus és Beluzsárné Belicza Andrea, rendőrségi szóvivő részvételével – tesztelhették ismereteiket, valamint próbára tehették KRESZ tudásukat is. A program a vártnál is nagyobb figyelmet vonzott, és százezreket szólított meg, akik aláírásukkal is támogatták a felelős alkoholfogyasztást.
– Az ittas vezetés nem lehet tabu, hiszen mindenkit érintő súlyos döntés alkoholfogyasztást követően volán mögé ülni. Az egyre javuló baleseti statisztikák ellenére azt látjuk, hogy sokakat a baleset kockázata, vagy a jogosítvány elvesztése sem tart vissza az ittas vezetéstől. Tapasztalatunk szerint a közvetlen környezetnek, a családnak és barátoknak nagy szerep jut a szemléletformálásban és a megelőzésben, ezért is tartjuk fontosnak, hogy a közösségi médián keresztül közösséget teremtsünk a józan sofőrök számára, és online is elérhetővé tegyük tájékoztató anyagainkat. Bízunk benne, hogy egyre többen csatlakoznak a „Soha ne igyál ha vezetsz!” kezdeményezéshez és kötelezik el magukat a józanság mellett – mondta el Kiss Csaba r. alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály, Autópálya- felügyeleti és Balesetmegelőzési Osztályának vezetője.
A kampány célja változatlan a józan sofőrkultúra megerősítése Magyarországon. A kampányhoz csatlakozók a www.sohaneigyalhavezetsz.hu oldalon illetve a közösségi média oldalán fejezhetik ki elkötelezettségüket a józan járművezetés mellett.
Hozzászólás zárolva.