Hölgyeim! Varázsütésre nyílnak a pénztárcák!
Legyen szó akár egy apró figyelmességről, akár egy extravagáns meglepetésről, az emberek minden eddiginél többet költenek szerelmükre az év legromantikusabb napján. Többek között ezt állapította meg a Mastercard Love Index, amely a bankkártyás tranzakciók alapján hároméves periódusban vizsgálja a Valentin-napi költési szokásainkat. A felmérés idén feltárta, hogy romantikus kiadásaink 49 százalékkal nőttek 2014 óta.
A Mastercard adatai szerint a Valentin-nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án zajlik. Összesen 47,4 millió tranzakció történik világszerte ezen a napon az elmúlt három évben – ebből 150 ezer volt a magyarországi tranzakciók száma. A többség még mindig személyesen veszi meg az ajándékokat, de az online tranzakciók száma is 37 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban.
Az elmúlt évek azt is bizonyították, hogy a szívünkhöz Valentin-napon is egyre többször a gyomrunkon át vezet az út, 2014 óta ugyanis 102 százalékkal nőttek az éttermi kiadások világszerte.
Míg az európai virágeladások stagnáltak az elmúlt három Valentin-napon, nálunk egyre többen választják a kedveskedés e klasszikus formáját: 36 százalékkal fordítunk többet csokrokra. Összességében a Valentin-nap is felértékelődött a magyarok körében: 66 százalékkal költünk többet ezen a napon mint három éve, ez 17 százalékkal az európai átlag fölött van. A Valentin-napi ajándékok online beszerzése is robbanásszerűen megugrott Magyarországon, 125 százalékkal nőtt a netes vásárlások száma.
De nemcsak az interneten, az éttermekben is kétszer annyit költünk, mint 2014-ben. Utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát.
– Az, hogy hogyan fejezzük ki szerelmünket, sokat változott az elmúlt években, de az biztos, hogy február 14. és a szerelem ünnepe népszerűbb, mint valaha. A Mastercard Love Index a globális és régiós trendek feltárásával próbál felbecsülhetetlen információval szolgálni a kereskedőknek arról, a vásárlók hogyan szeretnék eltölteni az év legromantikusabb napját – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A tanulmány, amely a világ 200 országában kutatja a vásárlói szokásokat, más érdekességeket is feltárt. A személyes jelenlét még mindig számít: Az online kereskedelem növekedése ellenére a Valentin-napi tranzakciók 95 százaléka még mindig személyes vásárlásokkal történik. Ha az internetes költések arányát nézzük, Európa áll az első helyen: az itt élők 19 százaléka szerzi be a Valentin-napi ajándékokat az interneten. Az online vásárlásra való átállás ütemében a latin-amerikaiaknál a legnagyobb a változás: 250 százalékos a növekedés három év alatt, míg a lista második helyén a közel-keleti és afrikai régió áll 56 százalékkal.
Hozzászólás zárolva.