Facebook hozzászólás
500

David Beckham már kukásautóban is utazik

Egy időben Dunát lehetett volna rekeszteni az olyan reklámokkal, amelyekben David Beckham méregdrága autókkal pózol, így buzdítva vásárlásra a luxust kedvelőket. Mostanra nagyot fordult a világ, a futballsztár érdeklődése ugyanis a kukásautók irányába fordult.

A magyarázat részben prózai okokra vezethető vissza: a Manchester United és a Real Madrid korábbi középpályása tíz százalékos részesedést szerzett a Lunaz-ban, egy silverstone-i székhelyű vállalatban, amely a Rolls-Royce, a Jaguar és a Range Rover klasszikus autóit alakítja át elektromos meghajtásúvá. A cég most azzal próbálkozik, hogy haszongépjárműveket, köztük kukásautókat is felkészítsen a fosszilis energiahordozók utáni korszakra.

Focista és befektető. Fotó: depositphotos.com
Focista és befektető. Fotó: depositphotos.com

Az ikonikus, 1961-ben tervezett Rolls-Royce Phantom elektromos változatának tesztfutása sikeres volt a híres silverstone-i versenypályán. Az elektromos meghajtású autók persze nem duruzsolnak olyan meghitten, mint benzines társaik, de a csendes, sima menet talán jobban is illik a fentebb említett márkák által megjelenített luxushoz.

Az új, kizárólag benzin-, vagy dízelmotorral üzemelő autókat 2030-ig be fogják tiltani az Egyesült Királyságban. Ezért is egyre nagyobb az igény arra, hogy a régi nagy márkák kocsijait is elektromos meghajtásúvá alakítsák át. Országszerte egyre-másra jönnek létre azok a műhelyek, amelyek ezt az új ügyfélkört szolgálják ki.

A technológia ugyan megvan már, de valószínűleg sok időnek kell még eltelni addig, míg az ilyen járművek tömegesen elterjednek a piacon,  hiszen az átalakítás költségei igencsak borsosak.

A David Beckham által tíz százalékban tulajdonolt Lunaz például 245 ezer fontért alakít át elektromos meghajtásúvá egy Range Rover-t. Egy történelmi Rolls-Royce esetében pedig mindez 350 ezer fontba kerül.

Ám a kukásautók átalakítása elektromos üzeműre mintegy 40 százalékkal kerül kevesebbe, mintha egy hasonló, de vadonatúj dízel meghajtású haszonjárművet szerezne be a helyi önkormányzat. Ráadásul a villamos energia jóval olcsóbban hozzáférhető, mint a dízel üzemanyag, így a nyereség a teljes költségre vetítve kifejezetten vonzó.

A Lunaz 2018-ban kezdte meg működését a silverstone-i helyszínen és a tervek szerint évente körülbelül 120 autót tud majd elektromos meghajtásúvá átalakítani. A hamarosan megnyíló új üzemében a cég teherautókkal foglalkozik majd, és 2028-ig évente 4000 jármű fejlesztését tervezik.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

7 dolog, ami télen is kiváló kerti elfoglaltság lehet

Ahogy beköszönt a tél, sokan hajlamosak elfeledkezni a kert nyújtotta lehetőségekről, pedig ilyenkor is rengeteg…

Minden, amit tudni érdemes a szemfenékvizsgálatról

A tévhitekkel ellentétben a szemészeti vizsgálat nem egyenlő az optikákban végzett éles látás vizsgálattal.…
1 / 3 462

PÉLDA-KÉP

1 / 258

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!