Facebook hozzászólás
114

Tudatos vásárló vagy? Akkor bizonyára ismered a garancia összes fajtáját!

Sokat halljuk az utóbbi években, hogy “én tudatosan vásárolok”, és valóban, hazánkban nagy hangsúlyt fektetnek a vásárlók védelmére, többféle garanciális lehetőség is rendelkezésre áll. A feltételek tehát adottak, de biztos ismered a garancia összes fajtáját?

Tudatos vásárlás, avagy a garancia és hasonló fogalmak

Amikor egy terméket megvásárolunk – főleg nagyobb értékű árucikk esetén -, ösztönösen eszünkbe jut a garancia, jótállás vagy szavatosság kifejezés, tudjuk azt, hogy vásárlóként jogaink vannak, azonban sokszor nem tiszta ezek pontos jelentése. 

A garancia egy olyan írásbeli ígéret az eladó részéről, amelyben felelősséget vállal a termékért, ha a meghatározott határidőn belül az meghibásodik. A garanciának azonban több fajtája van, ezt tudnunk kell.

Az online vásárlás esetén már jól ismert tény, a vevőnek 14 napos elállási joga van a megrendeléstől. Kevesen fordítanak azonban arra a kitételre figyelmet, hogy ez eredeti, sértetlen állapotra vonatkozik, különben értékcsökkenéssel is számolni kell.

Magánszemélyek vásárlása esetén létezik a 3 napos cseregarancia fogalma. Ilyenkor a vásárlástól számított 3 napon belül be kell jelenteni a problémát, melyet a szerviz megvizsgál, és ha döntésük alapján a termék nem használható rendeltetésszerűen, akkor jogosultak vagyunk a cseregaranciára.

A garancia és felelősségvállalás egy termékért

Mivel a garancia fajtái valóban rengeteg mindent takarnak, érdemes tisztában lenni, hogy ki, mikor, milyen feltételek megléte mellett felelős a termékért.

A pontos felelősségvállalás a termékért minden esetben elérhető vásárlás előtt. A weboldalakon kötelező feltüntetni, ahogy a Xiaomishop.hu nemrégiben tette és meghirdette a 3 év garancia programját, így azt még a vásárlást megelőzően teljeskörűen megismerhetjük.

A gyártói garancia típusai

Két típus tartozik a gyártói garancia körébe, amelyeket a gyártó maga biztosít. Fontos tudni, hogy mindkettő csak abban az esetben érvényesíthető, ha a terméket hivatalos partnerénél vásároltuk. 

Egyik ilyen a gyártói önkéntes jótállás, amikor megszabja a saját feltételeit a garanciára, és nekünk kell bizonyítanunk a meghibásodást. A másik a termékszavatosság, amely fix 2 év a termék forgalmazásától számítva, és a hibát szintén nekünk kell bizonyítani.

Kereskedő felelősségvállalása garanciára

A termék meghibásodása esetén először a kereskedőt kell felkeresnünk, az ő felelősségvállalása egy termékért szintén több típusba sorolható.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

Egyéb

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!