Facebook hozzászólás
523

Így ülünk a deszkára mi

Kényes témának számít mind a mai napig a vécézés és a lekisebb helyiség használati szokásai. Nem beszélgetünk erről társaságban vagy a nyilvánosság előtt, még az interneten is lopva kutakodunk az ezzel kapcsolatos információk után, nehogy valaki meglássa, hogy épp miről olvasunk. Pedig az, hogy hogyan használjuk a WC-t, ráülünk-e, vagy használat előtt leterítjük, milyen típusú törlőkendőt használunk, mosunk-e kezet a használata után, vagy sem, ugyanolyan fontos szerepet tölt be a személyes higiéniánk megőrzésében, mint a fürdés, vagy a zuhanyzás.

Bár a nyilvánosság előtt nemigen beszélünk vécéhasználati szokásinkról, mégis egyre egészségtudatosabb fogyasztókká válunk, és igyekszünk tenni azért, hogy elkerüljük a fertőzéseket – derült ki egy nálunk is jól ismert német prémiumkategóriás toalettpapírokat gyártó kutatásából. A felmérés eredményéből jól látható: a fogyasztók nagy része valóban fontosnak tartja a nedves toalettpapír használatát, de a valóságban még kevesen építették be ezt a mindennapi használatba, vagy nem kifejezetten erre a célra szánt terméket használnak.

Béka ül a WC-n, Kép: pixabay
Kép: pixabay

Akad egy kérdés, amit talán még szűk baráti társaságban sem merünk feltenni: ki hogy használja a WC-t idegen helyen? A kutatásban részt vevők megosztott válaszokat adtak: a megkérdezettek 47%-a soha, semmilyen körülmények között nem ül rá a vécére idegen helyen, míg gyakorlatilag ugyanennyien, a válaszadók 49%-a adott körülmények között ráül, de előtte letisztítja, letakarja a WC-deszkát. Mindössze 2%-nyi olyan válaszadó volt, aki elmondása szerint ugyanúgy használja a toalettet idegen helyen, mint otthon. Jelentősek e téren a nemi különbségek: míg a megkérdezett nők többsége, 61%-a állítja, hogy soha, semmilyen körülmények között nem ül rá a WC-re, 37%-uk pedig csak annak letisztítása után, addig a férfiaknál szinte fordítottak ezek az arányok: 25%-uk állítja, hogy soha, semmilyen körülmények között nem ül rá idegen helyen a WC-deszkára, míg 65%-uk inkább letisztogatja és úgy használja.

Szakemberek szerint az lenne ideális, ha a vécé használata után lenne lehetőség fürdeni, tisztálkodni. A megkérdezett, inaktív lakosság 45%-ának rendszeresen van lehetősége a vécé használata után zuhanyozni, vagy bidét használni, az aktív lakosság 39% alkalmanként teheti ezt meg és a megkérdezettek majd ötödének egyáltalán nincs erre módja.

A különböző higiéniai termékek közül a papír zsebkendő az, amelyet – hacsak nem felejtünk éppen otthon – mindenki tart magánál. Emellett igen kedvelt és elterjedt még a kézfertőtlenítő gél, amelyet egy átlagos napon a válaszadók mintegy fele (46%), hosszabb utazás alkalmával pedig több mint fele (58%) tesz a táskájába. A harmadik legnépszerűbb tisztálkodási termék, amelyet a megkérdezettek jó harmada (35%), hosszabb út esetén fele (51%) visz magával, az a baba popsitörlő. (A nők hasonló hányada tart magánál intim törlőt.)

15 meghökkentő tény a legkisebb helyiségről
Afganisztánban több TV van, mint WC! Egyebek között ez is kiderül az egyik ismert fürdőszobai tisztítószereket gyártó cég felméréséből, amit a mellékhelyiségek világnapjára készítettek. Mit mondjak, nekem már az is meglepő volt, hogy a WC-nek egyáltalán van világnapja. Akkor pedig éljen a hely, ahová akkor is gyalog járnánk, ha felségnek szólítanának!

Nedves toalettpapírt egy átlagos napon körülbelül fele ennyien, 16%-nyian csomagolnak a táskába, hosszabb kiruccanás esetén viszont már egyharmadnyian, habár a válaszadók 81%-a szerint fontos a nedves toalettpapír használata. Természetesen a nők sokkal felkészültebbek a férfiaknál, és – a zsebkendő kivételével – körülbelül két-háromszor annyi nő tart magánál egyet-egyet az egyes tisztálkodási szerekből, mint férfi.

A nedves toalettpapír használók három fő érvvel indokolják ennek a higiéniai terméknek a használatát: az első és elsöprő arányban említett az egészségügyi szempont (83%). Szerintük a nedves toalettpapír higiénikusabb, segít a fertőzések elkerülésében, a betegségek megelőzésében. Két másik rendező elv a praktikum és a szubjektív érzet volt a válaszadók között: hogy egyszerű, gyors, hatékony, használata révén nő a komfortérzet, friss, kellemes érzést biztosít.

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!