Tonnaszám fogy a libamáj Ferihegyen
Pick szalámi, Unicum és paprika – csak néhány azok közül a hungarikumok közül, amiket a külföldiek úgy visznek a Budapest Airport SkyCourt termináljában található Heinemann Duty Free üzletből, mint a cukrot. Persze az édességek is nagyon népszerűek, a Szamos marcipán és a csokoládé különlegességek is kifejezetten keresett termékek. Kik rajonganak leginkább a hazai finomságokért, és miből fogy a legtöbb? Utánajártunk.
A Budapest Airport által üzemeltetett ferihegyi repülőtéren csak tavaly több mint 11 millió utas fordult meg. Közülük indulás előtt körülbelül 1,5 millióan vásároltak a helyi duty free üzletben. Mint kiderült, a hungarikumok igen népszerűek a körükben: a legtöbb az Unicumból, illetve a Pick szalámiból fogy (átlagosan óránként egy rúd szalámit és néhány üveg Unicumot értékesítenek), az édességek közül a harmadik generációs családi vállakozás, a Szamos marcipánjai a legkelendőbbek, de más magyar csokoládé termékek is kiemelkedően teljesítenek a Heinemann Duty Free kínálatában.
A Heinemann Duty Free shopjába belistázott élelmiszer kategóriájú termékeknek jelenleg nagyobb része magyar termék. Az üzletben nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a vásárlók a legnépszerűbb hazai produktumok közül tudjanak válogatni. A hungarikumnak nyilvánított 23 élelmiszer kategória közül 10 kapható a budapesti Heinemann üzletben – fűszerekből, borokból, pálinkákból, likőrökből, édességekből és húskészítményekből,valamint lekvárokból áll össze az üzlet hazai árukínálata. A nemzetközi termékpalettán leginkább teákat, édességeket és fűszereket találunk.
De vajon kik rajonganak leginkább ezekért a finomságokért? Az üzemeltető elárulta: a regionális választékból leggyakrabban orosz, brit, finn és kínai utasok vásárolnak.
Érezhetően értékelik, és szeretik az itt kapható termékeket: előfordult már olyan is, hogy egy távol-keleti turista a beszállás előtt még gyorsan visszaszaladt egy plusz üveg tokajiért. A vásárlóknak szerencsére ritkán kell szembesülniük azzal, hogy nincs éppen a polcon a kedvenc csemegéjük, hiszen a választék stabil, amit az értékesítési teljesítmény és a vásárlók esetleges igényei alapján minden évben felülvizsgálnak.
Hozzászólás zárolva.