Facebook hozzászólás
72

8 tipp, hogy biztosan felfigyeljenek az üzletedre

Régebben egyszerű dolga volt annak, aki üzletet nyitott: kitette a kirakatba a portékáját és egy nagy táblán hirdette nevét vagy az üzlet célját. Ma, az internet világában sajnos ennél több kell: az ingerküszöb jelentősen megemelkedett, így már nem elég egy cégérrel várni a vevőket. Összeszedtük, hogy mi kell ahhoz, hogy többek legyünk a konkurenciánál.

Régi és új módi, mi a különbség?

Régebben, amíg nem volt ekkora választék, elég volt a termékekkel becsalogatni a vevőket, ám mára ez megváltozott. Boltunkat úgy kell kialakítani, hogy a vevő szívesen töltse ott az idejét. Tegyünk róla, hogy az első benyomás jó legyen, hiszen ma már van választása, és ha úgy látja jónak, mehet máshová is. A higiénia is rendkívül fontos! Egykor kevesebb szabályozás vonatkozott erre, ám mára nemcsak egy egészséges összképet mutat a tisztaság, hanem igényességet is. A célcsoport meghatározása is fontos: mivel több az üzlet, nem az egész család jár egy helyre generációkon keresztül, így meg kell találni, hogy kinek árulunk és ehhez mérten megtervezni a berendezést, az ablakmatrica kinézetét vagy akár a zenei aláfestést.

Ugyan manapság kommunikációnk nagy része az online térben zajlik, vásárlás esetében még mindig előnyben lehetnek azok az eladók, akik személyesen adhatják át portékájukat az érdeklődőknek. Idővel akár baráti kapcsolat is kialakulhat a vevővel, ám ehhez az kell, hogy az ott dolgozók magukénak érezzék a helyet, és a csapat egységét a vásárlók is lássák.

8 tipp, hogy felfigyeljenek üzletedre!

Alább összeszedtük azokat a legfontosabb pontokat, amelyeken egy üzlet sikere múlhat:

1.    Csak csinosan!

Ez ebben az esetben nem a boltban dolgozókra, hanem magára a boltra vonatkozik. Ne fukarkodjunk az olyan elemekkel, melyek díszesebbé, elegánsabbá teszik a helyiséget. Ez a kirakatra és az ajtóra is vonatkozik: bátran dobjuk fel fények vagy ablakmatrica segítségével, mely utóbbiból rengeteg minden rendelkezésre áll, akár akkor is, ha egyedi elképzelésünk van.

2.    Gondolkodjunk klienseink fejével!

Mi történik velük, ha belépnek a boltba? Merre indulnak, mit látnak, mit akarnak megérinteni? Ha a kialakított boltunkban megpróbálunk vásárlók lenni, hamar kiderül, hogy min változtassunk.

3.    Ne zsúfoljuk túl a boltot!

Ugyan a nagy árukészlet rendkívül csábító, egy túlzsúfolt bolt mindig kikergeti az érdeklődőket. Alakítsunk ki egy kényelmes útvonalat, amit a vevők bejárhatnak anélkül, hogy egymást kellene kerülgetniük.

4.    Csalogassunk!

Tegyünk róla, hogy az utca embere megálljon boltunk előtt! Erre több lehetőségünk is van: étterem vagy desszertbolt esetén alakítsunk ki egy kis asztalkát a helyiség előtt, finom falatokkal becsalogatva az érdeklődőket. Ha egyéb üzletünk van, egy akciós táblát kitéve is hasonló célt érhetünk el.

5.    Varázsoljunk elbűvölő kirakatot!

A legtöbb üzlethelyiség rendelkezik kirakattal. Annak, hogy mi kerüljön ide, csak a képzelet szab határt: minél érdekesebb, annál nagyobb az esély rá, hogy betér az ember. Fontos megjegyeznünk, hogy nemcsak az a fontos, hogy most vásároljanak, hanem az is, hogy ha nem most, akkor később minél nagyobb eséllyel térjenek vissza üzletünkbe. Tésztabolt esetén bátran csináljunk ,,látványnyújtást” amikor is egy-egy kollégánk az ablakkal szemben készíti a tésztát, hogy jól látható legyen a folyamat.

6.    Figyeljünk a fényre!

A fontos bevilágítás nemcsak az üzlet belsejében és a termékek fölött kiemelten fontos, hanem a kirakatban is. Nem sokra megyünk egy csodaszépen összeállított összképpel, ha nincs rendesen megvilágítva. Ne sajnáljuk a pénzt, ha fényről van szó!

7.    Szolgáltassunk információt!

Nagy gonddal helyezzük el az információkat, különös tekintettel az árakra és az akciós termékekre. Ezekhez akár LED-fényeket is használhatunk, ám ügyeljünk rá, hogy ne essünk túlzásba!

8.    Csak lazán!

Ugyan sok árult termék lehet üzletünkben, mégse zsúfoljuk túl a polcokat! Ha húsz egyforma konzervet teszünk oda, nem fog számítani a vevőnek: tegyünk ki kevesebbet, de azokat szépen, rendben, így az érdeklődőnek nem kell átverekednie magát egy sereg árun, hogy eljusson ahhoz, amelyik kedves számára.

Csak ezt ne!

Természetesen egy bolt megtervezésénél is számos hibafaktor van. Fontos, hogy üzletünknek legyen egy arculata, és ez az egész boltra vonatkozzon, ne csak a kassza-részre vagy az ablakra. Legyen szép, egységes, jól átgondolt! Természetesen magunkat is ,,beletehetjük”, de semmit ne vigyünk túlzásba. Ha fényeket szeretnénk, legyenek fények, de ha nagyon villódzó vagy az ócskapiacon vásárolt fényt választunk, inkább elriasztjuk a vevőket, mintsem becsalogatjuk őket.

A saját bolt kialakítása tehát időigényes folyamat, de a hosszú távú siker érdekében nem érdemes fukarkodni sem a rá szánt összeggel, sem az ötletekkel, mert ez tehet minket egyedivé. Tudatos tervezéssel pedig határ a csillagos ég!



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

Egyéb

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!