Facebook hozzászólás
343

Több nő, kevesebb szó – ilyen is van!

Naponta ránéz a hírfolyamára az instázók háromnegyede, de egyre ritkábban töltünk fel tartalmat. Már jobban meggondoljuk, publikussá tesszük-e profilunkat. Ismerjük és szeretjük a Storiest, szívesen követünk barátokat, hírességeket, sőt márkákat is, de a direkt hirdetéseket nem kedveljük. Az aktuális magyar Instagram-használati trendeket egy online felmérés alapján immár harmadik alkalommal, látványos infografikában összesítette a Crane adatvezérelt marketing ügynökség. A Magyar Instagram Körkép 3.0 ingyenesen letölthető e-book formájában bárki számára elérhető.

A fiatal felnőtt nők körében a legnépszerűbb az Instagram Magyarországon

Az Instagram saját adatai szerint több a női felhasználó a magyarok között: 940 ezer a nők és 800 ezer a férfiak száma. A korosztályi eloszlást tekintve a legtöbb Instagram-használó Magyarországon a felmérés szerint jelenleg a 25-44 évesek köréből kerül ki: 750 ezren tartoznak ide, de alig marad le a 13-24 évesek csoportja – 740 ezer fővel.

Instagram, Kép: pexels
Kép: pexels

Palvin Barbi után Csinger Andy, Lévai Adrienn és Istenes Bence a legnépszerűbbek

A márkák, ismert emberek kikerülhetetlen tényezővé váltak a magyar Instagram-térképén, a válaszadók fele követ legalább egy magyar hírességet, influencert. Óriási nemzetközi népszerűsége miatt Palvin Barbara magasan vezet a magyar hírességek között a követők számát tekintve (7,8 M), őt a divatblogger Csinger Andy (486.000) és a modell, Lévai Adrienn követik (452.000). A magyar férfiak közül az Instán Istenes Bence (366.000) és a YouTube-sztár Dancsó Péter (265.000) a legnépszerűbbek. A Magyar Instagram Körkép készítője, a CRANE egyébként havonta frissíti honlapján a magyar szereplők toplistáját.

A celebek mellett a márkák is egyre népszerűbbek Instagramon

A márkáknak az Instagram kiemelten fontos kommunikációs eszközzé vált az elmúlt években. Ezt jól mutatja az is, hogy mára a felmérésben részt vevő magyar instázók majdnem fele (49%) követ valamilyen márka- vagy céges profilt is. A válaszadók közel 60%-a szerint egy márka Instagram-oldala is lehet olyan érdekes, mint egy személyé, 70% konkrétan rákeres egy adott márkára vagy cégre. Ugyanakkor 85% rányomott már legalább egyszer az unfollow gombra, ha nem tetszett neki, amit látott.

Havonta töltünk fel, de naponta nézünk rá

Bár a válaszadók háromnegyede naponta többször is megnézi az Instát, egyre ritkábban posztolnak: az elmúlt három évben fokozatosan csökkent a feltöltések gyakorisága, és a legtöbben már csak havonta osztanak meg képet vagy videót. A 13-24 év közöttiek még mindig a legaktívabbak, illetve a nők gyakrabban posztolnak az Instagramra: minden harmadik nő hetente, a 45 év felettiek 13%-a pedig naponta.

Mire kattan a nő?
Mikor, mire és mennyit használják a nők a mobiljukat? Az ilyen alapvető kérdések mellett arra is választ kaptunk az NLCafé legújabb felméréséből, hogy a telefonnak milyen hatása van az online világhoz való emocionális kötődésünkre.

Sikeres a Stories funkció

A 2016-ban bevezetett Stories lényege, hogy a felhasználók úgy is megoszthatnak tartalmakat, hogy azok 24 óráig láthatóak csak a követők számára. A funkciót a magyar instagramozók is előszeretettel használják, és nemcsak feltölteni szeretik a Stories tartalmakat, de nézegetni is. A márkák Storiesát például a válaszadók több mint egyharmada kíséri figyelemmel.

#hashtag: kevesebb a magyar szó

A különösen az Instagram elterjedése óta népszerű címkézés, a hashtagek használata csökkent, a magyarok 27%-a a kutatás szerint egyáltalán nem használja, akik viszont igen, egyre kevésbé írnak magyar szavakat a # jel után (13%, 2016:16%).

A felmérést végző CRANE-ről
A Magyar Instagram Körképet (MINK) már harmadik alkalommal egy magyar tulajdonú adatvezérelt marketing ügynökség, a CRANE készíti, önszorgalomból. A social media és ezen belül az Instagram jobb megismerését a MINK mellett személyes oktatásokkal és konferenciákkal is segítik. A cég a kutatási anyag elkészítéséhez is felhasznált adatelemzési és adatvizualizációs szolgáltatásit a Mastercard globális központja is évek óta igénybe veszi. A CRANE az adatvezérelt marketing terén dolgozik például az Opel régiós központjának, illetve több kulturális intézménynek, a Müpának és a Budapesti Fesztiválzenekarnak is.

A kulturális intézmények is használják

A kutatást készítő CRANE a kulturális intézmények kommunikációjában is szakértő, ők adják például a Müpa és a Budapesti Fesztiválzenekar közönségkapcsolati rendszerét, így azt is elemezték, milyen kulturális intézményeket követünk az Instagramon. Magyarországon jelenleg 10 400-nál is több követővel az A38 vezet, a dobogóra a Müpa (7 700+) és a Ludwig Múzeum (5 300+) fér még fel, őket a Vígszínház (5 700+) és a Magyar Nemzeti Galéria (2 670+) követi.

Több mint 5000 kitöltő válaszai alapján készült

A Magyar Instagram Körkép 3.0 összesen 5498 kitöltő válaszai alapján készült. Idén a hölgyek voltak vállalkozóbb kedvűek: közülük több mint kétszer annyian osztották meg a kutatást készítő CRANE adatvezérelt marketing ügynökséggel Insta-használati szokásaikat, mint a férfiak oldaláról. A megkérdezés online zajlott, és a részvételre a Facebookon, az Instagramon, illetve a sajtóban és blogokon kérték meg az embereket.

A teljes ebook ingyenesen letölthető a Crane honlapjáról, illetve a erről a címről.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Minden, amit tudni érdemes a szemfenékvizsgálatról

A tévhitekkel ellentétben a szemészeti vizsgálat nem egyenlő az optikákban végzett éles látás vizsgálattal.…

Esküvői ajándék – Hogyan válasszuk ki a megfelelő nászajándékot?

Az esküvői ajándék kiválasztása komoly feladat lehet. Szeretné az ifjú párt valamivel megajándékozni, ami örömet…
1 / 3 461

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!