Facebook hozzászólás
57

5 tipp, hogy ne a tartalmatlan influenszerkedésben merüljön ki céged marketingje

Szerencsére számos marketing eszköz áll a rendelkezésedre, amelyek hatékony kombinálásával növelheted vállalkozásod bevételét.

A termékek influenszerekkel történő promotálása rendkívül felkapott marketing eszközzé nőtte ki magát az elmúlt években. De ez önmagában még kevés. A célközönségednek ennél többre van szüksége, hogy bízzanak a márkádban! Szerencsére számos marketing eszköz áll a rendelkezésedre, amelyek hatékony kombinálásával növelheted vállalkozásod bevételét.

Mit jelent az influenszer marketing, és mitől ilyen népszerű?

Először is tisztázzuk az influenszer fogalmát: az influenszer olyan véleményvezér vagy véleményformáló, aki képes mások nézeteit alakítani és döntéseit befolyásolni. Az influenszer marketing pedig pontosan erre épít, hiszen a megcélzott piac közvetlen elérése helyett a véleményvezéreken keresztül szólítja meg a célközönségét. Ez a marketing technika kifejezetten sikeres, ha az adott influenszerben szakmailag és emberileg is bízik a közönsége, aminek köszönhetően a promotált terméket vagy szolgáltatást is megbízhatónak találják.

Mutatunk pár online marketing ötletet, amelyeket az influenszer marketinggel kombináltan tudsz használni!

1. Közösségi média marketing

A közösségi média marketing kétoldalú kommunikációs lehetőséget biztosít, hiszen egyrészt tartalmakat oszthatsz meg a célközönséged számára, másrészt a felhasználók is kommentelhetnek, illetve fel is vehetik veled a kapcsolatot. Közösségi média marketing segítségével építheted a márkádat, forgalmat terelhetsz a weboldaladra, illetve kialakíthatod a kívánt fogyasztói elköteleződést is.

Melyek a legnépszerűbb közösségi platformok?

  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • YouTube
  • Twitter
  • Reddit

Érdemes hetente legalább 2-3 poszttal készülnöd, lehetőleg változatos tartalomtípusokkal. Készíts képekkel ellátott szöveges bejegyzéseket és rövid, kb. 30-60 másodperces videókat is, amelyek a TikTok berobbanása óta népszerűbbek, mint valaha.

marketing
Az influenszer marketing népszerű lesz idén is. 

2. Tartalommarketing

A tartalommarketing olyan tartalmak készítésére fókuszál, amelyeket a potenciális vásárlóid vagy ügyfeleid értékesnek tartanak. Úgy irányítják a vállalkozásodra a figyelmet, hogy nem közvetlenül a termékeid vagy szolgáltatásaid promózzák. Minél több minőségi, hiteles és releváns tartalmat írsz a célközönségednek, annál nagyobb lesz a bizalmuk és az elköteleződésük az irányodba. Edukáld és informáld a célközönséged, hogy a téma szakértőjének lássanak, és bizalmat szavazzanak feléd.

Hogyan vágj bele a tartalomgyártásba?

  • Tervezd meg a tartalomstratégiád. Készíts színes, változatos típusú tartalmakat a szöveges posztoktól kezdve egészen a képekig és videókig. Ezeket a tartalmakat pedig előre meghatározott rendszerességgel, legalább heti 2-3 alkalommal posztold is a felületeiden.
  • Törekedj arra, hogy az elkészült értékes tartalmaidat minél több releváns weboldal linkelje. Így remekül erősíted a keresőkben elfoglalt organikus pozícióidat, és értékes forgalmat irányítasz a weboldaladra. Számos linképítés tipp közül választhatsz, ha nem tudod, hogyan is kezdj hozzá.

3. Keresőmarketing

A keresőmarketing olyan folyamatok összessége, amivel biztosítod, hogy a célközönséged megtaláljon az egyes keresőkben (pl Google), lehetőleg a találati lista első oldalán.

Egyik része a keresőoptimalizálás (SEO), amivel weboldalad organikus forgalmát növelheted.

Mi a SEO 3 fő része?

  1. Technikai SEO: többek között az oldalad indexálhatóságát és feltérképezhetőségét jelenti.
  2. Tartalom optimalizálása: célja, hogy az oldaladon lévő tartalom megfeleljen a célközönséged és a keresők igényeinek, azaz a tartalmak relevánsak és könnyen olvashatók legyenek.
  • Linképítés: az oldaladnak minőséginek és hitelesnek kell tűnnie a keresőrobotok, és ezáltal a felhasználók szemében is. Vesd be bátran a korábban említett linképítés tippeket, és garantált sikert fogsz aratni.

4. Fizetett hirdetések

A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések legfontosabb ismérve, hogy kizárólag a kattintások után kell fizetned. A legnépszerűbb hirdetési platform természetesen a Google Ads, azonban a Facebook és az Instagram, illetve a YouTube is lehetőséget kínál PPC kampányok indítására. A közösségi médiában pedig már szinte csak fizetett hirdetésekkel érvényesülnek a vállalkozások, hiszen a platformok egyre inkább háttérbe szorítják az organikus eléréseket.

5. E-mail marketing

A hírlevél küldésre hajlamosak vagyunk úgy tekinteni, mint egy idejétmúlt technikára, azonban az e-mail marketing még 2023-ban is kiváló marketing eszköz. Habár alapos tervezést és profi automatizálást igényel, de mindenképpen megéri belevágni.

A legfontosabb elv, hogy a hírlevélben küldött tartalmak relevánsak és érdekfeszítők legyenek, hiszen a nagy zajban egyre nehezebb rávenni a célközönséged az üzenetek megnyitására és elolvasására.

Jó dolog az influenszer marketing, de önmagában még nem vezet sikerre, hiszen egy idő után hiteltelennek fogsz tűnni a célközönséged szemében. Mint az élet oly sok területén, a marketingben is érdemes több lábon állni. Törekedj arra, hogy a vállalkozásod iránt érdeklődők minél több platformon találkozzanak veled. Legyél aktív a közösségi médiában, lássanak a keresési találatok első oldalán, és ha már a weboldaladon vannak, érzékeltesd egyértelműen, hogy értesz a témához – úgy, hogy számos minőségi tartalmakat találnak ott.



Facebook hozzászólás

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

7 dolog, ami télen is kiváló kerti elfoglaltság lehet

Ahogy beköszönt a tél, sokan hajlamosak elfeledkezni a kert nyújtotta lehetőségekről, pedig ilyenkor is rengeteg…

Minden, amit tudni érdemes a szemfenékvizsgálatról

A tévhitekkel ellentétben a szemészeti vizsgálat nem egyenlő az optikákban végzett éles látás vizsgálattal.…
1 / 3 462

STÍLUS

1 / 630

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!