Nocsak? Uncsi lett a pláza!
Harminc százalékkal csökkent a forgalom a nagy bevásárlóközpontokban az elmúlt évtizedben, amit a középiskolások generáltak, ezért egyre több bevásárlóközpont kénytelen bezárni – derül ki az amerikai Quartz, egy 7500 tizenévesen végzett felméréséből. A fiatalok inkább online vásárolnak, és kávézókban beszélgetnek.
Az amerikai fiatalok szerint már nem annyira menő a plázákban lógni, a vásárlás nem tartozik a kedvenc időtöltésiek közé. Helyette inkább beülnek egy étterembe, kávéznak, beszélgetnek, úgynevezett minőségi időt töltenek a barátaikkal.
A felmérésből kiderül, hogy ezek a fiatalok a hagyományos vásárlás helyett gyakrabban rendelnek online. Ami amellett, hogy kényelmes megoldás, számos más, pozitív előnnyel rendelkezik – adta hírül az Nlcafé.hu.
Ez a tendencia Magyarországot is elérte. A tavalyi felmérések szerint a webshopoknak egyre több új, huszonéves regisztrált vásárlója van.
– 2016 második félévében majd 70 ezer új regisztrált vásárlónk lett a 18-24 éves korosztályból – mondta a Brands.hu ügyvezető igazgatója, Gerhát-Molnár Irina. – Érezhető, hogy egyre több fiatal választja az online vásárlást a hagyományos helyett. Ez érthető is, hiszen az internetes shoppingolás számos előnnyel jár.
A fiatal nem költ többet, mint amennyit eltervezett – nincs hamburger, süti, kávé, váratlan plusz költés – nem kell azonnal fizetni, ráér napokkal később, amikor megérkezik a csomag, összehasonlíthatja a vásárlás pillanatában az árakat más webshopokkal. A plázák szinte teljes kínálata fent van weben is, hiszen a legtöbb márkának önálló webshopja van, illetve ott vannak azok a fashion webáruházak is, amelyek egyszerre akár 100 márka kínálatát tartják – tette hozzá a szakember.
Hozzászólás zárolva.