A titokzatos női táska
Miért tartják a nők kívánatosnak a táskákat? Mert különleges lesz tőle a kinézetük, elárulják a birtokosuk státusát, a divatstílust, amit követ, és árulkodnak az anyagi körülményeiről is.
A kézitáskaipar fantasztikus karriert futott be. Egy tanulmány szerint 2007-ben az eladott táskák száma kétszer akkora volt, mint az eladott ruháké. A megfelelő táska eléggé mély, így sok dolog elfér benne. Jellemzője, hogy van benne titkos zseb, ezzel valami személyeset nyújt tulajdonosának.
A nő számára a táska túlélőcsomag: tartalmazza mindazt, ami a mindennapokhoz szükséges az urbánus dzsungelben. Épp ezért misztikus és érinthetetlen, egy férfi soha nem sértené meg a magánéletnek ezt a szféráját. Az It-Bag kifejezést az 1990-es évek elején találták ki, olyan gyorsan jöttek az újabb és újabb tervezésű táskák: „it is bag” az, ami a következő szezonban már „it is n’t bag” lesz. Ezek a táskák azonban néha többe kerülnek, mint egy nyaralás vagy egy autó. De amíg az It-Bag-ek jönnek és mennek, csak kevés táska marad időtlen. Az emblematikus táskákat nem csak feltűnőre tervezték. Ezek magukon hordozzák annak a korszaknak a jegyeit is, amikor készültek.
Mint például a legendás Chanel 2.55, amelyet 1955-ben mutattak be – a neve arra az évre és hónapra utal, amikor piacra dobták -, és amelyet a steppelés és az aranyláncok különböztetnek meg a többitől. Vannak még táskák, amelyeknek ebben a klubban van a helyük: a Hermes Kelly, a Fendi Baguette és manapság a Marc Jacobs’s táskája, az YSL Muse és a Mulberry Roxanne. Tiszta vonalak – semmi cikornya vagy túltervezés -, a funkcionalitás és a luxus kombinációja mindegyik.
Egy emblematikus táska magában hordozza a státust, nincs szüksége ravasz marketingstratégiára, sem pedigrére, mert ez a minőségből és a mesterségbeli tudásból adódik: évtizeddel később is táskák, olyanok, mintha tulajdonosuk az első alkalommal fogná őket a kezében. És ez az, minden igazi táskaimádó számára, ami nem mérhető pénzben.
Hírességek táskával A nagy táskamárkák egy-egy hírességhez köthetők, például a Hermes Kellyt – amelyből az elsőt 1935-ben készítették, de csak 1956-ban lett elismert – Grace Kelly tette híressé: Monaco hercegnője a Time magazin címlapján várandós pocakját próbálta elrejteni vele. A márka hamarosan az élre tört: egy Kelly-táska a pénzről és a megfelelő társadalmi osztályhoz való tartozásról árulkodott. 1994-ben Lady Dior táskája vált szenzációvá, miután Diana hercegnő ilyet hordott azt követően, hogy különköltözött Károly hercegtől.
Hozzászólás zárolva.