Facebook hozzászólás
156

40 éve frissít a Coca-Cola Magyarországon

A világ legismertebb kifejezése az OK után. Azon kevés szavak közé tartozik, amelyet a Föld legeldugottabb sarkában is értenek, neve elhangzásakor pedig ugyanarra gondolnak: jéghideg, sötétbarna színű, frissítő, buborékos üdítőital. Egy igazi életérzés.

Nemzedékek nőttek fel rajta és soha nem ment ki a divatból. Lehet utálni és szeretni, de figyelmen kívül hagyni és elmenni mellette lehetetlen. Örök téma. De vajon mindent tudunk róla? Például azt, hogy egy patikából indult világhódító útjára? Vagy azt, hogy hozzáadott tartósítószer és mesterséges aromák nélkül készül 1886 óta? És azt, hogy június 17-én pontosan 40 éve van Magyarországon?

A titok maga a titok

Akik először ízlelhették meg a Coca-Cola által nyújtott igazi felfrissülést, az Egyesült Államokban, Georgiában éltek a múlt század végén. Az üdítőital 1886. május 8-án Atlantában, Georgiában született. Dr. John Pemberton – egy igen elismert orvos és patikus – keverte ki a Coca-Cola szirupot. Ezután egy pohárka kóstolót átvitt az utcában működő Jacob’s patikába, ahol kipróbálták és olyan kitűnőnek találták, hogy rögtön árusítani kezdték poharanként 5 centért. Nem sokkal később – már sosem tudjuk meg, hogy véletlenül-e vagy szándékosan – szénsavval dúsított vizet kevertek a sziruphoz: ekkor és így jött létre az üdítőital, amelynek ízét ma már mindenki ismeri. Pemberton körülbelül 50 dollár értékben adott el szirupot különböző üdítőital kiméréseknek abban az évben. Kezdettől fogva fontosnak tartotta a reklámozást, mivel majdnem mind az 50 dollárt viaszosvászon zászlókra, ingyenes vásárlási utalványokra és néhány szerény újsághirdetésre költötte. Mint minden elévülhetelen sikernek, a Coca-Cola-nak is a ‘titkos recept’ adja a misztikumát, bár tény, hogy az alapvető összetevők jól ismertek. A
Coca-Cola az összetevők egyedi keverékétől különleges, attól, ahogyan összeállnak az egyetlen és eredeti Coca-Cola ízzé. Több mint 122 éve őrzi a cég a titkos formulát, de az bizonyos, hogy a Coca-Cola 1886 óta nem tartalmaz hozzáadott tartósítószert és mesterséges aromát.

Az út Magyarországig

Andy Warhol, a pop art mestere egyszer hangot adott egyéni véleményének: „Amikor az ember meglátja a tévében a Coca-Cola feliratot, tudja, hogy az elnök is ezt issza, Liz Taylor is ezt issza, és ha belegondol, ő is bármikor ihat egy pohárral.” A bármikor és a bárhol kifejezések mindig fontos szerepet töltöttek be a vállalat életében. Robert Woodruff, aki 1919-ben felvásárolta a céget rendkívüli hangsúlyt fektetett az üdítőital minősége mellett annak elérhetőségére. A vállalat nemzetközi terjeszkedése még a századfordulón megkezdődött és két évtized múltán megnyílt az első európai palackozóüzem is. Jelen volt az 1928-as amszterdami Olimpiai Játékokon, hogy negyvenezer ember szomját oltsa és felfrissülést nyújtson mindnekinek. A II. világháború alatt Woodruff elrendelte, hogy „bármibe is kerüljön a vállalatnak, biztosítani kell, hogy 5 centért minden katona hozzájuthasson az igazi üdítőhöz.” A béke beköszöntével pedig a Coca-Cola az emberek közötti barátság szimbolumává vált és Európa-szerte is ismert márka lett.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!