Online világ: előnyök és hátrányok
A legtöbb családban téma a biztonságos internetezés és a családok túlnyomó része szeretné, ha gyermeke internetbiztonsági oktatást is kapna. Nyolc éves korig általában a közös okostelefon, tablet és laptop használat jellemző a családokra, 11 éves kor fölött azonban 10-ből már 9 gyermek rendelkezik saját okostelefonnal. A gyermekek döntő többsége bármikor hozzáfér az otthoni WiFi-hez – állítja a Vodafone Family legutóbbi kutatása.
A családok 10-15 százalékának van tudomása arról, hogy a környezetében történt-e digitális bántalmazás (vagy annak kísérlete). Nem véletlen, hogy közel kétharmaduk (66 százalék) szeretné, ha gyermeke internetbiztonsági oktatásban részesülne, ám a szülők tudomása szerint csak a gyermekek harmada (32 százalék) vesz, vagy vett rész hasonló képzésben.
„Ha nem világosítjuk fel a gyermekeket az online veszélyekről, könnyen sebezhetővé válnak. Segítenünk kell tehát a diákokat a digitális térben leselkedő veszélyek elkerülésében éppúgy, mint a digitális képességek megszerzésében. E célokat szolgálja a Vodafone Digitális Iskola Program, amelynek keretében az elmúlt egy évben több mint 700 pedagógus és 6500 gyermek részesült internetbiztonsági oktatásban.” – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
„Az online világ számos jó tulajdonsággal, előnnyel bír. Az ebbe beleszületett, ezeket készségszinten használó fiatal másképp integrálja mindezt az életébe. Fontos az is, hogy a túlzás mindenben káros, és beszűkíti az életteret. Ez alól a digitális világ sem mentes.
A beszélgetések, a kíváncsiság és a kommunikáció azonban olyan jelenlétet ad, ami hidat képezhet két generáció között. Így közel maradunk egymáshoz online és a valós világban is.” –foglalja össze Villányi Gergő pszichológiai tanácsadó az internetezés potenciális előnyeit és veszélyeit a digitaliscsalad.hu online magazinban, amelynek célja, hogy hasznos tanácsokkal és megoldási javaslatokkal segítse elő a szülők és a gyermekek közös, biztonságos internetezését.
A kutatás szerint a megkérdezettek 93 százaléka úgy véli, elengedhetetlen, hogy a szülők és a gyermekek korlátok nélkül, bárhol, bármikor elérhessék egymást. A vizsgált 200 háztartásban összesen 316 gyermek használ digitális eszközt; szinte minden megkérdezett háztartásban (96 százalék) van WiFi és a családok egy ötödében valamilyen formában korlátozzák, hogy a gyermek mikor, és mennyit férhet hozzá az internethez.
Az internetes anyagok kontrolljával és a tartalom ellenőrzésével kapcsolatos válaszok igen nagy eltéréseket mutattak. Bár a gyermek kora jelentősen befolyásolja a választ, a szülők fele kiemelten fontosnak tartja, hogy legyen valamilyen kontroll.
A kérdésekre adott válaszokból az is kiderült, hogy az iskolában a gyermekek 60 százaléka használ számítógépet, 46 százaléka interaktív táblát, de csak minden 10. iskoláskorú gyermek találkozik tablettel az oktatás során.
Hozzászólás zárolva.