Minek a répa otthon, ha suli után hamburgert zabál?
Csak a szülő a felelős azért, hogy a gyerek egészségesen táplálkozzon? Akkor is, ha csak a nap néhány órájában tudja szemmel tartani porontyát, a fennmaradó időben pedig az iskolai menza és a TV-ben látott reklámok határozzák meg étel preferenciáját?
Egy felmérés kimutatta, hogy az angol emberek túlnyomó többsége szerint a szülő a felelős azért, hogy mit eszik a gyerek. A második helyen az iskolákat, majd az ételgyártókat és a média munkatársait okolják a gyerekek rossz étkezési szokásai miatt.
A megkérdezettek nagy rész úgy gondolja, hogy a gyorséttermek reklámjai erősebb ellenőrzésre szorulnak. A nyilvános diskurzus egyre többször szerveződik az étel- és italgyártók köré az Angliában egyre jelentősebb problémává váló túlsúly és elhízás kérdésével kapcsolatban.
Ki a felelős? (százalékokban mérve)
Szülők – 88 százalék
Iskola – 43 százalék
Ételgyártók – 30 százalék
Média – 26 százalék
Rengeteg szülő vélekedik úgy, hogy gyermekük étkezésének kontrollálására tett erőfeszítéseiket megnehezíti a marketing kimondottan fiatalokat célzó stratégiája. Például sokak szerint az, hogy a hírességek, mint a pop sztárok és TV bemondók, mintegy „jóváhagyják” a junk food-fogyasztást, jelentősen befolyásolja, hogy a gyerekek milyen ételeket akarnak fogyasztani.
A megkérdezettek több mint 50 százaléka (56 százalék) gondolja úgy, hogy az édességeket, csokoládékat el kéne távolítani a boltok pénztáraitól.
(…) a szülők (fontos) szerepet játszanak gyermekük egészséges táplálkozásában. Azonban világos, hogy nem képesek egyedül kontrollálni mindent – szükségük van az iskola, az ipar, a média és a kormány támogatására is (…) – mondja John Krebs, a Food Standard Agency elnöke.
Az FSA egyik jelentéséből kiderül, hogy az élelmiszer reklámok befolyásolják a gyerekek étel preferenciáját és viselkedését. Steve Bloom professzor, a Londoni Imperial Collage munkatársa szerint a megoldás a túlsúly mértékének visszaszorítása, ami csak a társadalom megváltoztatása révén lehetséges. „Több lehetőséget kéne biztosítani a gyerekeknek a mozgásra, gyalog kéne járniuk az iskolába, és nem lenne szabad étel reklámokat sugározni a gyerekeknek szóló TV csatornákon.”
Hozzászólás zárolva.