Portugál testnyelv, pesti színpad
A Rui Horta társulat SETUP című darabja, ami szombat és vasárnap este látható a Trafóban, egy újabb eleme a Horta-féle térjátékoknak. Mozgássorai nem magára a mozgást végző testre, hanem az azt körülvevő térre fókuszálnak. A hagyományosan keretként funkcionáló tánctér itt tartalommá válik a színházi technikák segítségével.
Rui Horta tartalmas életutat tudhat maga mögött. A portugál táncos-koreográfus karrierje 17 éves korában kezdődött a Gulbenkian Ballet-ben, majd New York-ban és Németországban folytatódott. Nemzetközileg ismert fesztiválokon szerepelt és világhírű színházak színpadán lépett fel. A szeptember és december között Európa számos országában megrendezésre kerülő Temps D’Images fesztiválnak és a Trafónak köszönhetően most Budapest közönségének is bebizonyítja, hogy nem véletlenül tartják a kontinens egyik legtehetségesebb koreográfusának.
A Rui Horta társulat SETUP című darabja, ami szombat és vasárnap este látható a Trafóban, egy újabb eleme a Horta-féle térjátékoknak. Mozgássorai nem magára a mozgást végző testre, hanem az azt körülvevő térre fókuszálnak. A hagyományosan keretként funkcionáló tánctér itt tartalommá válik a színházi technikák segítségével. A színpad elemei elrugaszkodnak hagyományos funkcióiktól, a függönyt nem feltétlenül csak az előadás végén húzzák össze, és a közönség sem tradicionális kontextusban jelenik meg – lévén bevonódik az előadásba, mikor a táncosok kilépnek a tánctérről a nézőtérbe.
„Ez az a darab, az a hely, ahol bármi megtörténhet, bármi megváltozhat előzetes figyelmeztetés nélkül. Ez a belőlünk épülő tér a jelenlétünkre, szokásainkra, viszonyulásainkra és reakcióinkra épül. A terem hideg, fertőtlenített, mint egy műtő az operáció előtt. Egy lecsupaszított, távolságtartó, technika uralta térben az idő múlása is elbűvölő, de baljóslatú is egyben: a kísérletezés és érzelmek obszervatóriumában az érzékelést a hang, de főleg a táncosok teste, jelenléte közvetíti.” – mondja Rui Horta.
További információ: www.trafo.hu
Hozzászólás zárolva.