Ébresztő! Elindult a Nagy Bor Teszt!
Az elmúlt két évben összesen 60.000 válaszadó adatait dolgozták fel a kutatók, akik nem kevesebbre vállalkoztak, mint az internetet használók borvásárlási és -fogyasztási szokásainak elemzésére. Idén szeretnék feltérképezni a hazai borturisztikai trendeket is.
Az, hogy ilyen sok embert tudnak elérni a kutatók, az eredmények megbízhatóságának értékét is növeli. Ezen túl szeretnék felhívni a kulturált borfogyasztásra a figyelmet. Az adatok rendkívül sokat jelentenek a hazai borpiac szereplőinek, hiszen közvetlenül a vásárlók, a fogyasztók véleményét tükrözik. Idén augusztus 31-éig lehet szavazni a www.nagyborteszt.hu oldalon. Ugyanott az előző évek felméréseinek eredményei is olvashatók.
A tavalyi eredmények azt mutatták, hogy jelentősen megnőtt a bor iránt érdeklődők aránya. A száraz borok a legnépszerűbbek, ugyanakkor még mindig sokan keresik az édes vöröseket. Otthon és vendégségben fogy a legtöbb bor; a borválasztáskor számít a bor származási helye, a borvidék; utóbbiak között Villány, Eger és Tokaj a legnépszerűbbek. A szuper- és hipermarketek mellett sokan vásárolnak közvetlenül a pincészetektől. Online még kevesen vásárolnak bort.
A témában még nem készült nálunk olyan átfogó, a változásokat is elemző körkép, mint a Nagy Bor Teszt. A kutatás szakmai vezetője Harsányi Dávid, a BGE Külkereskedelmi karának tanszékvezetője és Hlédik Erika, az ELTE Gazdálkodástudományi Intézetének egyetemi adjunktusa.
A Winelovers, a Vinoport, a Borászportál és a Borkollégium pedig a felmérés promóciójával, és az eredmények publikálásával segít abban, hogy minél szélesebb kör értesüljön a Nagy Bor Teszt kitöltésének lehetőségéről, és a válaszok alapján kirajzolódó trendekről.
Az MTÜ szakmai közreműködésével a 2018-as Nagy Bor Teszt öt, a borturizmussal kapcsolatos kérdéssel bővült; az ezekre adott válaszok pedig arról mutatnak majd képet, hogy a bort fogyasztók milyen gyakorisággal, milyen hosszúságú utakat terveznek, mely borvidékeket preferálják, és nem utolsósorban, mi alapján hozzák meg döntésüket egy borvidék, illetve egy-egy borászat kiválasztásakor. A hazai borturisztikai potenciál évről évre nő, ahogy a borfogyasztó közönség értő közönséggé kezd válni, és ahogy bővül a borturisztikai attrakciók, helyszínek (vendégfogadásra is alkalmas pincészetek, borhotelek, bormúzeumok stb.) száma. Az MTÜ így egyre növekvő figyelmet szentel a hazai borkultúra népszerűsítésének belföldön és külföldön egyaránt.
Az eredményeket ősszel hozzák nyilvánosságra. Csak annyit mondok, érdemes szavazni!
Hozzászólás zárolva.