Nemrég az Independent számolt be egy felmérésről, amely szerint az Instagram legnépszerűbb étele az Egyesült Királyságban a curry, azaz erről az ételről posztoltak a legtöbbet (hashtaggel ellátva) az angol fiatalok.
A tradicionális indiai étel több mint félmillió fényképen szerepelt, miközben az olyan szimbolikus nemzeti ételek, mint a fish & chips és a Yorkshire puding csupán a harmadik és negyedik helyezést érték el a toplistán.
Mivel az ezredfordulós generáció nemcsak a szigetországban, hanem Magyarországon is aktívan dokumentálja gasztronómiai élményeit, az ételfotózás nálunk is hihetetlenül népszerű ágazattá nőtte ki magát. Hogy milyen hatalmas divat lefényképezni az elfogyasztandó ételt, a legjobb példa a #mutimiteszel hashtag, amely bő egymillió bejegyzésnél szerepel.
A Falatozz.hu kíváncsi volt, hogy Magyarországon melyik jellegzetesen magyar étel a legnépszerűbb a fotómegosztó oldalon, sőt, azt is szerették volna megtudni, hogy van-e összefüggés a legnépszerűbb Instagram ételek és a fogyasztás gyakorisága között. A listát az Instagram adatai alapján állították össze, csak a 2018-ban feltöltött fotókat figyelembe véve.
A 10 leggyakrabban fotózott magyar étel:
Lángos (kb. 64.000 poszt).
Kürtőskalács (kb. 32.000 poszt)
Palacsinta (kb. 26.000 poszt)
Lecsó (kb. 12.000 poszt)
Kolbász (kb. 11.000 poszt)
Gulyás (kb. 9.000 poszt)
Halászlé (kb. 7.200 poszt)
Pörkölt (kb. 6.500 poszt)
Somlói galuska (kb. 6.000 poszt)
Rétes (kb. 5.500 poszt)
Ez azt jelenti, hogy a hungarikumok közül a #lángos a legfelkapottabb jelenleg a közösségi oldalon.
Meglepő, hogy olyan ételek is vannak a lista alján, amelyeket valószínűleg sok magyar ember szeret enni, de valamiért nem érzik úgy a felhasználók, hogy érdemes a lefényképezésre. Ilyen a csalamádé és a krumplis tészta, amelyek kapcsán mindössze 700-700 körüli bejegyzés született, illetve a paprikás csirke a maga 1.000 nagyságrendű posztjával, valamint a rántott sajt és a túrós csusza, amelyek egyenként csupán 1.200-as nagyságrendben szerepelnek a közösségi portálon. Az pedig beszédes adat, hogy nincsen olyan hazai finomság, amely felérhetne a folyékony kenyér népszerűségével: a #sör címkével ugyanis bő 81.000 poszt született.
Hozzászólás zárolva.