112 az európai segélyhívószám
A tagállamoknak biztosítaniuk kell, hogy a segélyhívást az egységes európai 112 segélyhívószám alatt megfelelően fogadják
Az EU minden tagállama 2003 júliusa óta köteles átvenni a szükséges jogi- és igazgatási előírásokat a 2002/22/EG irányelvből az univerzális szolgálatról és az elektronikus kommunikációs hálózatok használati jogairól. Az irányelv 26. cikkelye azt tartalmazza, hogy a nyilvánosan hozzáférhető telefonszolgálatok összes felhasználóinak, beleértve a nyilvános érmés és kártyás telefonokat, díjmentes segélyhívást kell kapniuk az egységes európai 112 segélyhívószám alatt. A hozzáférést lehetővé kell tennie az esetleg más nemzeti hívószámnak is, amelyeket a nemzeti szabályozó hatóságok adtak meg. A tagállamoknak biztosítaniuk kell, hogy a segélyhívást az egységes európai 112 segélyhívószám alatt megfelelően fogadják és olyan módon dolgozzák fel, ami a legjobban alkalmas a nemzeti mentőszolgálat szervezéséhez és megfelel a hálózatok technikai lehetőségeinek.
A nem nyereségorientált európai segélyhívószám szövetség (European Emergency Number Association, EENA) figyeli és kiértékeli az irányelv végrehajtását a tagállamokban és az eredményeket évi jelentéseiben nyilvánosságra hozza. Fő célja a 112 segélyhívószám használatának ismertetése és javítása.
A 2004. decemberi közleményből az tűnik ki, hogy csak az EU polgárok 20%-a van megfelelően informálva a 112 segélyhívószám használatáról. Ezenkívül még mindig sok probléma van a számmal. Így pl. Olaszországban a külföldi turisták gyakran egy balesetnél olyan mentőkkel találkoznak, akik nem értik a nyelvüket. Más országokban az fordul elő, hogy a hívónak percekig kell várnia a vonalban.
Forrás:OALI
Hozzászólás zárolva.