Népművelő műsor a Big Brother ellen
Részben a világhírű valóságshow ellenében készült el Nagy-Britanniában az olvasást népszerűsítő Big Read, amelynek magyar változata márciusban kerül képernyőre. A műsorról és a vele egy időben zajló művelődési programsorozatról Hiller István kulturális miniszter és Rudi Zoltán, az MTV elnöke közösen számoltak be.
Az olvasás népszerűsítésére A nagy könyv címmel márciusban „össznépi játék” kezdődik, amelyben Magyarország kedvenc regényére lehet szavazni – jelentette be Hiller István kulturális miniszter. Az akció része az MTV hasonló címmel képernyőre kerülő műsora, amely a BBC The Big Read (A nagy olvasmány) című műsorának licence alapján készül.
„Keressük Magyarország kedvenc regényét, (…) az olvasás élményének hirdetése érdekében háromnegyed éven keresztül a csapból is irodalom fog folyni” – mondta a miniszter a brit minta alapján megvalósuló, decemberben záruló programsorozatról.
2004 egyik legjelentősebb kulturális eseményeként beharangozott produkció egy játékos olvasómozgalom: a rendszeresen jelentkező tévé- és rádióműsorok nézőit, hallgatóit, a program internetes oldalának látogatóit, valamint a kapcsolódó könyvtári és iskolai rendezvények résztvevőit szavazásra szólítják fel, nevezzék meg kedvenc magyar, illetve külföldi regényüket.
Voksolni lehet majd könyvesboltokban, iskolákban, könyvtárakban, színházakban, művelődési intézményekben, éttermekben és szórakozóhelyeken, ingyenesen beküldhető szavazólapokon és az internetes honlapon.
„A nagy könyv mögött nagy összefogás van, a program a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma (NKÖM), a Nemzeti Kulturális Alapprogram (NKA) és a Magyar Televízió (MTV) együttműködésében valósul meg” – mondta Hiller István, aki az olvasás népszerűsítésének fontosságát érzékeltetve közölte, a magyar diákoknak csak a fele képes a mindennapi élethez szükséges közepes olvasásértésre.
Rudi Zoltán, az MTV elnöke elmondta, a BBC-s The Big Read magyar változatától azt remélik, sok millió nézőt vonz majd. A köztévé március elejétől egyperces ajánlókat közöl mindkét csatornáján, március 15-én 80 perces programismertető műsor jelentkezik. Az április végi TOP 100 műsorban a beérkezett jelölések alapján bemutatják Magyarország kedvenc 100 könyvét. A TOP 12 adásban, júniusban kiderül, melyik a 12 kedvenc könyv.
Ősztől indul a második médiakampány, október 25-től hetenként, egymást követő hat adásban mutatják be a legnépszerűbb 12 művet méltató irodalmi kampányfilm-sorozatot. Közismert személyek próbálják majd meggyőzni a nézőket arról, hogy az általuk képviselt mű „a legjobb”. A könyvek nagy csatája decemberben lesz, a legtöbb voksot kapott regények és a köréjük szerveződő kampánycsapatok mérkőznek meg a győzelemért; december 17-én derül ki, melyik regény lesz Magyarország kedvenc könyve 2005-ben.
Hozzászólás zárolva.