Kommunikáció a vendéglátásban
Ha váratlanul külföldi vendég érkezik, vagy ha valaki úgy dönt, hogy szállodát nyit, számtalan kérdéssel találja szemben magát. Az egyik legfontosabb, hogyan tehető emlékezetessé, tartalmassá a vendéglátás? A hírekkel ellentétben sok minden megtanulható könyvből is, például Király József pszhichológusnak a Kommunikáció az idegenforgalomban című, mindenki számára értékes gyakorlati és elméleti ismereteket nyújtó könyvéből. Nem illemtankönyv, de valami hasonló: olyan kérdésekben segít eligazodni, mint a viselkedés a vendéggel, programszervezés, társadalmi és magánemberi szokások a vendéglátásban. A pszichológus szerző is úgy találja, hogy a társadalmi és a magánéleti érintkezés különösen érzékeny talaja a vendéglátás, itt is elsődleges feltétel, hogy a vendéglátó jó pszichológiai érzékkel és alapos, sokrétű ismeretekkel legyen felvértezve. Például arra az esetre, amikor vendége depressziós vagy egyszerűen csak hisztis, nem árt tudni, milyen bánásmódot igényel az, akit tengeri betegség gyötör, vagy akinek égetnivaló a gyereke? A megoldás mindenre: a helyzethez illő kommunikáció. A rajzokkal és szakmailag hiteles tesztekkel fűszerezett kiadvány először önismeretre, azután pedig hatásos kommunikációra tanít. Az igazi vizsgát azonban az jelenti, hogy vendégünk jól érzi magát és máskor is visszatér.
Hozzászólás zárolva.