Facebook hozzászólás
210

Ingyenes sörcsapoló tanfolyamot szerveznek!

A turisták által látogatott vendéglátóhelyeken gyakorta nem figyelnek a sörök minőségére. Miután a vendégek jelentős része nem visszajáró törzsvendég, a sörözők legalább 40 százalékában megkárosítják a vendégeket, mert nem megfelelően csapolják a söröket, állítják a bükfürdői vállalkozók. A helyi vállalkozások egyesülete ingyenes sörcsapoló tanfolyamot szervez a turistáknak, hogy maguk ellenőrizhessék a sörök minőségét.

Az ország negyedik legnagyobb turisztikai régiójának vállalkozói ingyenes sörcsapolási tanfolyamot szerveznek annak érdekében, hogy a turisztikai szezon beindulása előtt javuljon az ország vendéglátósainak sörcsapolási technikája. A márkáktól független tanfolyamra azok is jelentkezhetnek, akik a közeljövőben kívánnak utazni valamely hazai turisztikai régióba. Így akár a tanfolyamon elhangzottak alapján a turisták maguk is ellenőrizhetik a sörök minőségét. Hovatovább, ha a vendéglátós engedi, a turista maga mutathatja meg azt, hogyan is kell sört helyesen sört csapolni, írja közleményében a Bükért Vállalkozók Egyesülete.

Kerekes Szilárd, az egyesület elnöke szerint: több sörfogyasztást vizsgáló felmérés is bizonyítja, hogy a magyarok egy jelentős része ódzkodik a csapolt sörök fogyasztásától. A rendszeresen sörözők mindössze 30-35 százaléka fogyaszt ma rendszeresen csapolt sört. A kilencvenes években a magyarok évi másfél millió hektoliter ittak a csapokból, manapság csak hatszázezer kerül a korsókba. – mondta Kerekes.

Kiss Péter, az egyesület alelnöke mindezekhez hozzátette: sokan azért nem isznak csapoltat, mert azt hiszik, hogy a vendéglátósok azzal próbálják megkárosítani őket, hogy vizezik a söröket. Ez persze tévhit, hiszen a zárt rendszerben működnek a csapok, lehetetlen felvizezni a söröket. Mindössze a szénsav mennyiségével „játszhatnak” a csaposok egy kicsit. Ezt viszont azonnal észre is tudja venni a vendég és reklamálhat.
Kiss Péter, aki egyben Bükfürdő egyik sörözőjének tulajdonosa is, úgy véli: a sörök minőségét azzal lehet a legjobban elrontani, hogy sok helyen nem tisztítják rendszeresen, naponta (!) a sörcsapok vezetékrendszerét. A csőben felhalmozódó élesztő pedig minőségi problémákat okozhat. Ronthat a sör élvezeti fokából az is, ha a figyelmetlen csapos rossz szögben tartja a poharat, nem fejlődik megfelelő mértékben a pohárban a hab. E mellett még számos hibát lehet felsorolni, amelyekre a „tudatos sörfogyasztók” figyelmét felhívják majd a tanfolyamon.

Ugyanakkor Kiss szerint a vendéglátósok érdeke is a megfelelő minőség elérése: rossz sör esetén már két-három pohártól is, egyszerűen „felpuffad” a hasa, jó minőség esetén 5-6 pohárral is megihatunk úgy, hogy nem lesz telt érzése a vendégnek. Mindez bevétel szempontjából sem utolsó szempont.
Pálffy Tamás, a helyi TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment egyesülete) szakembere szerint: az évente 750.000 vendégéjszakát generáló városban az országos átlagnál elégedettebbek a turisták. Ennek egyik oka, hogy a városban a mintegy 500 kisvállalkozás működik az idegenforgalomra alapozva, ráadásul a település rendelkezik egy magas színvonalú vendéglátó iskolával, így az átlagnál több a szakképzett munkatárs a régióban.
Ugyanakkor a szállodákban és magánszállásokon az átlagnál több a visszajáró törzsvendég, akik minőségi kifogásaikat bátran szóvá is teszik törzshelyük üzemeltetőinek.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!