A partnerem sok pénzt költ rám, mert nagyon szeret
Egy ázsiai országokban készült felmérés kutatói kísérletet tettek arra, hogy pénzben és ráfordított időben fejezzék ki a szerelem érzését. Megállapításaik szerint minél jobban szeretünk, annál több pénzt költünk a partnerre, és annál több időt szánunk rá.
A szerelem idő
A Synovate „Time is Love” című kutatásában kísérletet tett arra, hogy felmérje az ázsiai országokban élők attitűdjeit a szerelemmel kapcsolatban, és megvizsgálja milyen szerepet játszik a pénz és az idő a kapcsolatokban. A Hongkongban, Kínában, Szingapúrban és Malajzián készült felmérés során 1200, olyan 23 és 36 év közötti személyt kérdeztek, akiknek életük során legalább egyszer volt már párkapcsolatuk. A felmérés során megkérdezett válaszadók többsége egyetértett abban, hogy minél jobban szeretnek valakit, annál több időt próbálnak együtt lenni vele. A maláj válaszadók 93, a szingapúriak 91, a kínaiak 88, a hongkongiak 83 százaléka állította, hogy ha igazán szerelmes, megpróbálja a lehető legtöbb szabadidejét a szeretett személyre szánni.
Ez az attitűd az ajándékozási szokásaikban is megnyilvánul, igaz az egyes nemek és egyes nemzetek képviselői némileg eltérően viselkednek. A kutatás szerint a nők ugyanis több időt töltenek a megfelelő ajándék kiválasztásával, ha szerelmükről van szó, mint a férfiak. Míg az előbbiek átlagosan 4,6 napot szánnak a tökéletes meglepetés kiválasztására, az utóbbiak csak 3,5 napot hagynak rá. A vizsgált nemzetek közül a leghosszabb ideig a szingapúri (5,2 nap) és a malajziai (4,8 nap) szerelmesek válogatnak, míg a legkevesebb ideig a hongkongi (3,7 nap) és a kínai (2,6 nap) párok gondolkodnak az ajándékokon.
Meglepő módon ugyanakkor, az ázsiai férfiak felülmúlják a nőket az első randevúra fordított felkészülési idejükkel. A kutatás szerint ugyanis a férfiak átlagosan 56 órát töltenek azzal, hogy a róluk alkotott első benyomás tökéletes legyen, míg a nők „csak” 40 órát szánnak a felkészülésre.
A válaszadók 60 százaléka emellett úgy vélte, hogy a szerelem ereje nem halványodik el az idővel, amit alátámaszthat, hogy a többségük a hosszú távú kapcsolatokat preferálja a rövid, de szenvedélyes románcokkal szemben. Különösen igaz ez utóbbi állítás a Malajziában és a Szingapúrban élőkre. Ott ugyanis a megkérdezettek 96, illetve 95 százaléka hisz a tartós kapcsolatok fontosságában. Kínában a megkérdezettek 87, Hongkongban pedig 85 százaléka vélekedett így.
Hozzászólás zárolva.